مناطقی جنوبی پایتخت در اولویت تحویل اتوبوس‌ها قرار گیرند/ اتوبوس‌های برقی جایگزین اتوبوس‌های گازوئیلی شوند

مهدی پیرهادی پس از ارایه گزارش شهردار تهران در خصوص موضوع حمل و نقل ، اظهار داشت: مردم به واسطه هزینه‌های سنگین حمل و نقل، مشکلاتی دارند که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به گزارش شهردار، خاطر نشان کرد: کاهش آلودگی هوا که از دغدغه‌های مدیریت شهری این دوره بوده و این دوره مدیریت شهری بودجه مناسبی نیز برای آن در نظر گرفته شد.

وی افزود: ۱۸ دستگاه در موضوع قانون هوای پاک وظیفه دارند که شهرداری تهران تاکنون فراتر از آنچه وظیفه‌اش بوده است عمل کرده است.

پیرهادی با بیان اینکه معتقدم نباید مقایسه این دوره با دوره‌های گذشته صورت بگیرد، گفت: مردم در عمل می‌بینند و با انتخاب‌های خود در بزنگاه‌ها عملکرد هر دوره‌ای را مشخص می‌کنند و اگر عملکرد ما ضعیف باشد ما را انتخاب نخواهند کرد.

رئیس کمیسیون سلامت محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه اعضای شورای شهر برخی مشکلات را در بازدیدها در شهر متوجه می شوند، گفت: یکی از موضوعات این است که حتی نمایندگان مردم از بسیاری از عملکردهای شهرداری تهران مطلع نمی شوند و شاید علت این موضوع این است که نمی‌خواهند مردم در جریان موضوعات باشند.

رئیس کمیسیون سلامت محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران با طرح چند پرسش از شهردار تهران، اظهارداشت: شهردار تهران گزارشی از وضعیت حمل و نقل اعلام کردند و هرچند وظیفه اصلی مقابله با آلودگی هوای تهران بر عهده دولت است اما سوال این است که این اقدامات شهرداری چه میزان از آلودگی تهران را کم می‌کند؟

پیرهادی، خواستار ارائه جدول زمانبندی تحویل ۷۹۱ واگن و جدول زمانبندی راه‌اندازی ایستگاه‌های مترو شد و گفت: همچنین جدول زمانبندی تحویل اتوبوس‌ها‌و تاکسی‌ها به شورای شهر ارایه شود.

وی همچنین با اشاره به اینکه ماشین‌های حمل زباله یکی از موضوعات آلاینده است و شهرداری اقداماتی  را در این خصوص انجام داده است، گفت: شهرداری تهران در این خصوص چه اقداماتی را انجام داده است؛ اقدامات را به شورای شهر ارایه کند.

وی همچنین با اشاره به مطالعات راه‌اندازی تراموا تاکید کرد: گزارشی در این خصوص به کمیسیون ارائه شود که بدانیم مطالعات به کجا رسیده است.

 رئیس کمیسیون سلامت محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی با بیان اینکه بسیاری از اتوبوس‌هایی که تحویل ناوگان حمل و نقل شدند سوخت دیزلی دارند، بر ضرورت استفاده از خودروهای برقی تاکید کرد و گفت: گازوئیل وضعیت استانداردی ندارد و باید به استفاده از خودروهای برقی به منظور کاهش آلودگی هوا توجه ویژه داشت.

پیرهادی همچنین در ادامه سخنان خود به گلایه‌مندی مردم جنوب تهران از کمبود و کیفیت اتوبوس‌ها اشاره کرد و افزود: از شهردار تهران می‌خواهم اولویت تحویل اتوبوس‌ها مناطق جنوبی پایتخت باشند.

مناطقی جنوبی پایتخت در اولویت تحویل اتوبوس‌ها قرار گیرند/ اتوبوس‌های برقی جایگزین اتوبوس‌های گازوئیلی شوند