خبر مهم درباره جذب و استخدام ۱۱ هزار معلم پرورشی

قاسم احمدی‌لاشکی معاون حقوقی و امور مجلس شورای اسلامی وزارت آموزش و پرورش در آیین گرامیداشت ۲۵ شهید فرهنگی آموزش و پرورش آبادان در سینما مهر این شهر اگفت: ۱۱ هزار معلم پرورشی جدید در سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ جذب آموزش و پرورش می‌شوند که فرآینده آن بزودی اعلام خواهد شد.

او گفت: به منظور تحقق منویات رهبری و توجه به پرورش نسل جوان انقلابی در کشور جذب معلم پرورشی در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره به جنگ شناختی و تاکید دشمن بر تاثیرگذاری بر ذهن انسان‌ها بخصوص نسل جوان برای رسیدن به اهداف شوم و استعماری خود افزود: معلمان وظیفه بیان پیشرفت‌های کشور برای درک واقعیت‌ها به دانش‌آموزان را برعهده دارند.

خبر مهم درباره جذب و استخدام ۱۱ هزار معلم پرورشی

احمدی‌لاشکی حفظ اعتقادات و تربیت نسلی موحد، معتقد به معاد، حقیقت جو، عادل و ظلم ستیز را از وظایف معلمان دانست و گفت: یکی از نکات مهم برای تحقق این مهم تاثیرگذاری معدل در قبولی دانشگاه‌ها است.

وی ادامه داد: دشمن در فتنه سال گذشته علم و تربیت را بمباران کرد و معاندین قصد داشتند فرزندانمان را از ما بگیرید؛ دشمن فکر می‌کرد کار تمام است، ولی حضور دانش‌آموزان و فرهنگیان در ۱۳ آبان و مراسم روز دانش آموز فتنه آن‌ها را خنثی و بی‌اثر کرد.

معاون حقوقی و امور مجلس شورای اسلامی وزارت آموزش و پرورش گفت: در ابتدای جنگ تحمیلی از ساخت سیم خاردار و یک فشنگ هم عاجز بودیم و استکبار جهانی نیز اجازه فروش آن را به ایران نمی‌داد، ولی امروز با اتکا به توان و دانش دانشمندان انقلابی در بسیاری از علوم از جمله در سلول‌های بنیادی و هوا فضا به قله رسیدیم.

احمدی‌لاشکی با بیان اینکه دولت، لایحه برنامه هفتم توسعه را تقدیم مجلس شورای اسلامی کرد، اظهارکرد: اعضای کمیسیون تلفیق تلاش خوبی در تصویب برنامه داشتند.

وی افزود: در برنامه هفتم توسعه سهم آموزش و پرورش از سرانه عمومی ۱۵ درصد نوشته شده و توجه به دانشگاه فرهنگیان و هنرستان‌ها مورد تاکید قرار گرفته است.

معاون حقوقی و امور مجلس شورای اسلامی وزارت آموزش و پرورش گفت: سالانه ۷۰ هزار فرهنگی در آموزش و پرورش بازنشسته می‌شوند و نمی‌توانیم با جذب ۲۰ هزار نفر مشکل را برطرف کنیم که در برنامه هفتم به ازای هر خروجی یک وروی در نظر گرفته شده است و سرانه آموزشی افزایش و کلاس‌های با تراکم بالا حذف خواهند شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شهادت ۲۵ فرهنگی در روز دوم مهرماه ۱۳۵۹ در اداره آموزش و پرورش آبادان بیان کرد: دشمن در این حمله قلب فرهنگی شهر را بمباران کرد.

احمدی لاشکی افزود: آبادان بیش از ۴۰۰ شهید دانش آموز تقدیم انقلاب و کشور کرده که باید با انتقال پیام این شهیدان و آشنایی نسل جدید به فرهنگ ایثار و شهادت توطئه‌های دشمنان داخلی و خارجی را خنثی‌سازی کنیم.

در پایان این مراسم از ۴۰ رزمنده، ایثارگر و جانباز و پنج نفر از بازماندگان حادثه دوم مهر ۵۹ در آبادان تجلیل شد.