واکنش آموز و پرورش به منوی لاکچری یک مدرسه غیر انتقاعی| توزیع شیر در مدارس ابتدایی

رضامراد صحرایی در حاشیه مراسم جشن عاطفه‌ها که در دبیرستان دخترانه شهید عاصمی تهران برگزار شد، در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال خبرنگاری درباره منوی «لاکچری» یکی از مدارس غیر دولتی که قیمت‌های آن از برخی رستوران‌های نام آشنا هم بیشتر است و خلاف عدالت آموزشی است، اظهار کرد: موضوع عدالت آموزشی را با این حاشیه ها ترکیب نکنید.

وی ادامه داد: مدرسه ای این کار را انجام داده که ارتباطی با آموزش و پرورش ندارد. ما نظارتی بر منوی غذایی مدارس غیر دولتی نداریم و هیچ حرکتی که بوی اشرافیت می‌دهد را در هیچ جا تایید نمی‌کنیم و از این موضوعات هم استقبال نمی‌کنیم اما خانواد ها باید کمک کند این اتفاق نیافتد و از این مسائل استقبال نکنند.

وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: ما بر کیفیت آموزش باید نظارت کنیم که این اتفاق می‌افتد.

واکنش آموز و پرورش به منوی لاکچری یک مدرسه غیر انتقاعی| توزیع شیر در مدارس ابتدایی

اخذ مجوز راه اندازی مراکز نیکوکاری در مدارس ۳ استان

صحرایی در پاسخ به سوال دیگری در خصوص راه اندازی مراکز نیکوکاری در مدارس گفت: در سه استان برای ایجاد مراکز نیکوکاری از کمیته امداد مجوز گرفتیم ولی امر خیر و کار خیر در مدرسه‌ها جاری است. مدیران مدارس الگوهایی از این کار هستند و امیدوارم سازمان دانش آموزی به زودی بتواند برای دایر کردن مراکز نیکوکاری در همه استان‌ها مجوز دریافت کند.

وی افزود: یکی از ویژگی های ایرانیان در طول تاریخ این بوده است که دیگران را در مهربانی خود شریک کنند و این امر در مدرسه‌ها جلوه زیباتری دارد. ما می‌خواهیم دخالت دولتی را در آن کم کنیم و دانش آموزی بماند. از این رو سازمان دانش آموزی محور این امر است. تا کنون سه استان مجوز گرفتند و باقی استان‌ها هم مجوز خواهند گرفت. در این راستا به جهت انضباط باید با کمیته امداد باید هماهنگ باشیم.

وی در پاسخ به سوالی دیگر درباره توزیع شیر در مدارس یادآور شد: توزیع شیر مدرسه فقط در مقطع ابتدایی و در سراسر کشور اجرا می‌شود.