استفاده ازضد آفتاب مخصوص فصل خاصی نیست

به گزارش افکار نیوز ،دکتر حسین کاووسی در گفتوگو با ایسنا ، منطقه کرمانشاه، اظهار كرد: کرم های ضد آفتاب برای تمامی افراد در هر سن و جنسی و در تمام فصول سال توصیه می شود، چرا که پوست افراد در سنین مختلف نیارمند مراقبتهای پوستی بوده و باید بدون توجه به جنسیت (زن و یا مرد) نسبت به استفاده از کرمهای ضد آفتاب اقدام کرد.

وی با بیان اینکه کرم های ضد آفتاب به دو نوع شیمیایی و فیزیکی در بازار موجود است، استفاده از نوع فیزیکال را برای آقایان به دلیل داشتن کرم پودرهای خاص مناسب ندانست و گفت: نوع فیزیکال به گونه‌ای است که به عنوان لایه‌ای از مواد بر روی پوست می‌نشیند و از پوست محافظت می‌کند، در حالیکه در نوع شیمیایی این گونه نیست و این کرم‌ها در لایه های پوست نفوذ کرده و جذب پوست می‌شوند.

کاووسی با تاکید بر این که استفاده از کرم های ضد آفتاب باید براساس نوع پوست(چرب، خشک و معمولی) انتخاب شوند، بهترین نوع کرم های ضد آفتاب را با SPF ۳۰ ذکر و خاطرنشان کرد: برای افرادی که حساسیت‌های پوستی دارند و یا دارای پوست با رنگ روشن هستند باید درصد SPF ضد آفتاب متفاوت باشد.

این متخصص پوست، بهترین زمان استفاده از ضد آفتاب را نیم ساعت قبل از خروج از منزل دانست و افزود: از بعد از دوسالگی استفاده از ضد آفتاب‌ها به افراد توصیه می شود تا بدین ترتیب محافظت خوبی از پوست آن‌ها شروع شود.

وی ادامه داد: البته ضد آفتاب های مخصوص کودکان در بازار وجود دارد که مخصوص پوست آن ها طراحی شده است.

کاووسی گفت: نباید به همراه ضد آفتاب‌ها، کرم‌ها یا پمادهای دیگری استفاده شود، چون مواد مرطوب کننده کافی در ضد آفتاب‌ها تعبیه شده و نیازی به استفاده از سایر موارد نیست.

وی بیان كرد: در روزهای ابری و یا برفی و در کنار دریا به دلیل افزایش اثرات مضر نور خورشید بر پوست باید مراقبت بیشتری از پوست با استفاده از ضدآفتابها صورت گیرد.