با طب سنتی در پاییزسالم بمانیم

 علی احمد آقارفیعی، پزشک و متخصص طب سنتی ، در استودیوی سلام تهران حضور پیدا کرد تا با مجری برنامه گفت‌وگو کند. وی در این برنامه از طب سنتی در فصل پاییز سخن گفت.

 آقارفیعی، پزشک و متخصص طب سنتی درباره راه‌های پیشگیری از بیماری در فصل پاییز با استفاده از طب سنتی گفت: از نظر طب اسلامی و سنتی در مقابل حمله و زمانی که سم به بدن وارد می‌شود می‌توان با بادکش و حجامت سموم را از بدن خارج کرد و سپس با عسل پانسمان کرد. رزمندگان می‌توانند با عسل و پودر سنجد نیازهای بدن خود را تقویت کنند.

وی ادامه داد: انسان به طور کلی نیازهایی مانند خاک، آب، هوا، نور و غذا دارد. مجموعه این نیازها باید به صورت سالم وارد بدن شود. یکی از سلامت‌های اصلی برای انسان سلامت مذهبی است و در کنار آن خوب بودن به صورت اجتماعی است.

این متخصص طب سنتی در ادامه اظهار داشت: انسان از لحاظ روانی و فیزیکی نیز باید سالم باشد. انسان باید بداند معنای زندگی چیست؟ هدف انسان چیست و برای رسیدن به این اهداف چه باید کرد.

وی تصریح کرد: در فصل پاییز گردش زمین به دور خورشید به گونه‌ای است که ارتباطی ملایم دارد و در نتیجه انسان باید در آغاز پاییز خود را بپوشاند تا هوا تاثیری که بر برگ می‌گذارد بر تن انسان نگذارد. انسان باید بداند در این فصل خود را بپوشاند و وارد سرما نشود.

وی  ادامه داد: انسان برای حفظ رطوبت بدن در این فصل باید از مایعات استفاده کند و به استخر برود اما افراد باید کمتر به حمام بروند. افراد در فصل پاییز نیز باید بیشتر مایعات میل کنند تا رطوبت بدنشان حفظ شود.

این متخصص طب سنتی یادآور شد: انسان از روزی که وارد مهر ماه می‌شود باید سرخ کردنی‌ها را کم کند و از غذاهایی استفاده کنیم که در آن انگور و خوراکی‌های آبدار باشد.

با طب سنتی در پاییزسالم بمانیم

آقارفیعی گفت: از آنجا که آب و هوا در هر منطقه متفاوت است افراد باید به این مسئله دقت کنند؛ انسان همانگونه که تغذیه را کنترل می‌کنند باید پوشش خود را نیز تحت نظر قرار دهند.

وی افزود: یکی دیگر از کارهایی که باید به آن‌ها توجه کرد گرم نگه داشتن بدن است که یکی از راه‌های آن روغن‌مالی به حساب می‌آید.

وی ابراز کرد: از بیماری‌های شایع این فصل می‌توان به کمردرد و پادرد اشاره کرد ؛ چرا که سودای بدن افزایش می‌یابد و اندام انتهایی می‌زند.