چگونه ویزای تحصیلی سوئیس را در سریعترین زمان بگیریم؟

فرآیند مهاجرت تحصیلی به کشورهای اروپایی نیازمند زمان و انرژی است. حال اگر کشورهای اروپایی مانند سوئیس را مقصد تحصیل خود قرار دهید، نیاز به صرف وقت بیشتری بر روی پروسه مهاجرت خود خواهید داشت. سوئیس یکی از کشورهای سختگیر در صدور ویزا در بین کشورهای اروپایی به شمار می آید. به همین دلیل، اگر می خواهید فرآیند مهاجرت خود را با موفقیت در مدت زمان کم انجام دهید، باید از تمامی شرایط اخذ ویزای تحصیلی سوئیس، اقامت سوئیس و انواع قوانین مربوط به شرکت در دوره زبان در سوئیس با خبر باشید.

فرآیند مهاجرت تحصیلی به کشورهای اروپایی نیازمند زمان و انرژی است. حال اگر کشورهای اروپایی مانند سوئیس را مقصد تحصیل خود قرار دهید، نیاز به صرف وقت بیشتری بر روی پروسه مهاجرت خود خواهید داشت. سوئیس یکی از کشورهای سختگیر در صدور ویزا در بین کشورهای اروپایی به شمار می آید. به همین دلیل، اگر می خواهید فرآیند مهاجرت خود را با موفقیت در مدت زمان کم انجام دهید، باید از تمامی شرایط اخذ ویزای تحصیلی سوئیس ، اقامت سوئیس و انواع قوانین مربوط به شرکت در دوره زبان در سوئیس با خبر باشید. با داشتن این اطلاعات، مسیر مهاجرت تحصیلی به سوئیس شما به میزان قابل توجهی هموارتر خواهد شد. سوئیس یکی از بهترین سیستم های آموزش عالی در جهان را دارد. دروس ارائه شده در دانشگاه های این کشور، به چهار زبان مختلف تدریس می شود و دانشجویان حتی امکان تحصیل بدون مدرک زبان در سوئیس را نیز خواهند داشت. تحصیل به زبان انگلیسی در سوئیس نیز امکان پذیر است. در صورتی که مدرک معتبر زبان نداشته باشید، می توانید با شرکت در انواع کالج زبان در سوئیس مدرک زبان خود را دریافت کنید. با این حال، استانداردهای مؤسسات و کالج های این کشور بالا هستند و ورود به دانشگاه یا موسسه آموزش عالی سوئیس آسان نیست. در ادامه همراه ما باشید تا با شرایط و الزامات دریافت ویزای دانشجویی سوئیس و مهاجرت به این کشور آشنا شویم.

سریعترین راه اخذ ویزای تحصیلی سوئیس چیست؟

برای آن که بتوانید تحصیل در سوئیس خود را آغاز کنید، باید از دانشگاه ها و مؤسسات سوئیس پذیرفته شوید. اخذ پذیرش از بهترین دانشگاه های سوئیس با توجه به شرایط هر دانشگاه می تواند متفاوت باشد. پس از بررسی شرایط و اخذ پذیرش خود می توانید مراحل مهاجرت تحصیلی به سوئیس خود را به صورت جدی آغاز کنید. دانشجوهای خارج از اتحادیه اروپا، نیاز به اخذ ویزای دانشجویی سوئیس دارند. ویزای دانشجویی سوئیس را می توانید در دو نوع بلند مدت و کوتاه مدت دریافت کنید. در صورتی که دوره تحصیلی شما بیش از 3 ماه به طول می انجامد باید اقدام به اخذ ویزای تحصیلی سوئیس به صورت بلند مدت نمایید. فرآیند و هزینه ویزای دانشجویی سوئیس یا ویزای ملی D با توجه به کشوری که در آن زندگی می کنید متفاوت است.

1

در یک نگاه کلی، مراحل مهاجرت تحصیلی به سوئیس و آغاز تحصیل در سوئیس به شرح زیر است :

  • اخذ پذیرش از دانشگاه : شما باید از بین بهترین دانشگاه های سوئیس، مناسب ترین دانشگاه را با توجه به رشته خود انتخاب کرده و پذیرش آن را دریافت کنید.
  • رزرو وقت سفارت یا کنسولگری سوئیس : برای اخذ ویزای تحصیلی سوئیس، باید در مصاحبه شرکت کنید و فرم درخواست و مدارک مورد نیاز ویزای دانشجویی سوئیس خود را ارائه دهید.
  • دریافت نتیجه: تصمیم گیری در مورد ویزای شما ممکن است تا 12 هفته طول بکشد.
  • درخواست برای اجازه اقامت سوئیس: پس از دریافت ویزای دانشجویی سوئیس، باید وضعیت اقامت سوئیس خود را بررسی کنید. شما می توانید 14 روز بعد از ورود و مهاجرت تحصیلی به سوئیس، برای اجازه اقامت سوئیس خود در اداره مهاجرت کانتونی ثبت نام کنید. ایجاد مجوز اقامت سوئیس چند هفته طول می کشد، بنابراین ممکن است یک سند موقت به شما ارائه شود.

چه مدارکی برای ویزای دانشجویی سوئیس نیاز است؟

زمانی که برای اخذ ویزای تحصیلی سوئیس اقدام می کنید، باید شرایط خاصی را داشته باشید و مدارک مورد نیاز را ارائه دهید. برای تحصیل در سوئیس، باید از هر مدرک خود نسخه اصلی و 3 نسخه کپی را ترجمه شده به انگلیسی یا یکی از زبان های ملی سوئیس (فرانسه، ایتالیایی، آلمانی یا رومانش) ارائه دهید. در صورتی که قصد تحصیل به زبان انگلیسی در سوئیس را دارید، نیاز به ارائه مدارک معتبر زبان مانند آیلتس یا تافل خواهید داشت. اما در صورتی که می خواهید تحصیل بدون مدرک زبان در سوئیس را شروع کنید، تنها کافیست در یک دوره زبان در سوئیس ثبت نام نمایید.

به طور کلی، شرایط اخذ ویزای تحصیلی سوئیس عبارت‌اند از:

  • فرم های درخواست ویزای دانشجویی سوئیس و اقامت سوئیس خود را تکمیل کرده به زبان های آلمانی، فرانسوی، ایتالیایی، اسپانیایی یا انگلیسی ترجمه کنید
  • پاسپورت معتبر با حداقل 2 صفحه خالی را که حداقل سه ماه بعد از خروج شما معتبر باشد را ارائه دهید.
  • سه کپی از صفحات مربوطه گذرنامه خود داشته باشید (صفحه های 1-4، صفحه آخر، صفحه صدور و انقضا، و کپی از تمام ویزاهای قبلی).
  • عکس پاسپورتی و بیومتریک
  • هزینه درخواست اخذ ویزای تحصیلی سوئیس که پرداخت شده باشد
  • اثبات تمکن مالی
  • تاییدیه پرداخت هزینه دوره برای سال اول
  • گواهی ثبت نام
  • کپی مدارک تحصیلی قبلی
  • انگیزه نامه به یکی از زبان های رسمی سوئیس

2

لیست بهترین دانشگاه های سوئیس

هنگامی که صحبت از تحصیل در سوئیس می شود، دانشجویان آینده نگر بهترین دانشگاه های سوئیس را بر اساس ترجیحات و اهداف خود انتخاب می کنند. مهاجرت تحصیلی به سوئیس می تواند مسیر پیشرفت تحصیلی شما را تضمین کند. این دانشگاه ها، امکانات بسیاری را برای دانشجویان بین المللی در نظر می گیرند که از جمله آن‌ها می توان به ارائه انواع کالج زبان در سوئیس اشاره کرد. با تحصیل در سوئیس از امکانات آموزشی باکیفیتی برخوردار خواهید شد و می توانید بدون نگرانی، تجربه به یادماندنی از تحصیل و اقامت سوئیس خود داشته باشید. بر اساس رتبه بندی تایمز، بهترین دانشگاه ها برای مهاجرت تحصیلی به سوئیس عبارت اند از :

1. ETH زوریخ

Eidgenössische Technische Hochschule Zurich، که بیشتر با نام ETH Zurich شناخته می شود، از بهترین دانشگاه های سوئیس است. این موسسه آموزشی دولتی، در شهر زوریخ، سوئیس واقع شده و امکانات مطلوبی را برای تحصیل در سوئیس ارائه می دهد.

2. École Polytechnique Fédérale de Lozanne

École Polytechnique Fédérale de Lausanne (یا EPFL) در شهر لوزان سوئیس در غرب واقع شده است. این دانشگاه رتبه دوم بهترین دانشگاه های سوئیس را به خود اختصاص داده است. EPFL با تمرکز اولیه بر آموزش مهندسی و علوم طبیعی، یکی از مؤسسات برتر فناوری سوئیس است. معمولا دانشجویانی که قصد مهاجرت تحصیلی به سوئیس و تحصیل در رشته های فنی مهندسی و کالج زبان در سوئیس را دارند، این دانشگاه را در لیست خود قرار می دهند.

3. دانشگاه زوریخ

دانشگاه زوریخ یک دانشگاه دولتی واقع در زوریخ سوئیس است و یکی از بهترین دانشگاه های سوئیس و اروپا به شمار می آید. این دانشگاه با روابط و همکاری نزدیکی که با ETH Zurich دارد، تحصیل در سوئیس را برای دانشجوهای بین المللی لذت بخش کرده است. دانشگاه زوریخ یکی از بهترین مؤسسات آموزشی است که تحصیل به زبان انگلیسی در سوئیس را برای دانشجویان فراهم می کند و بسیاری از برنامه های لیسانس این دانشگاه نیز به زبان آلمانی تدریس می شوند.

بهترین دانشگاه ها برای تحصیل به زبان انگلیسی در سوئیس کدامند؟

یکی از امکاناتی که این دانشگاه ها در اختیار دانشجویان بین المللی قرار می دهند، امکان تحصیل به زبان انگلیسی در سوئیس است. شما می توانید بسیاری از دوره ها و رشته ها را در هر شاخه و مقطعی به زبان انگلیسی در این دانشگاه ها مطالعه کنید. بیشتر رشته هایی که امکان تحصیل به زبان انگلیسی در سوئیس را فراهم می کنند مربوط به دوره های کارشناسی ارشد و دکتری می شوند. برخی دانشگاه های این کشور که از رتبه های علمی بالایی برخوردار هستند نیز با برگزاری دوره زبان در سوئیس، آموزش های لازم را برای آماده سازی دانشجویان ارائه می دهند. علاقمندان به دریافت ویزای تحصیلی سوئیس و تحصیل به زبان انگلیسی در سوئیس معمولا چند دانشگاه برتر سوئیس را در لیست خود قرار می دهند. در ادامه به معرفی این دانشگاه ها می پردازیم.

دانشگاه کسب و کار اتحادیه اروپا EU Business School

دانشگاه بیزنس اتحادیه اروپا به عنوان یکی از بهترین دانشگاه های سوئیس، رشته هایی را در موضوعاتی مانند کارآفرینی، نوآوری و رهبری ارائه می ‌کند. اغلب دانشجویانی که علاقمند به تحصیل در سوئیس و مطالعه رشته های بازرگانی هستند، این دانشگاه را در لیست خود قرار می دهند. دانشگاه بیزنس اتحادیه اروپا فرصت های بسیاری را برای تحصیل به زبان انگلیسی در سوئیس به دانشجویان ارائه می دهد.

دانشگاه آمریکایی در سوئیس

دانشگاه آمریکایی سوئیس که با عنوان کالج آمریکایی نیز شناخته می شود، یک موسسه آموزش عالی است که امکان تحصیل به زبان انگلیسی در سوئیس را فراهم می کند. دانشجویانی که قصد شرکت در دوره زبان در سوئیس را دارند می توانند رشته های متنوعی را در این کالج مطالعه کنند. AUS به عنوان یک کالج زبان در سوئیس، دروس متنوعی را به صورت تئوری و عملی به دانشجویان ارائه می کند.

دانشگاه بین المللی ژنو

دانشگاه بین المللی ژنو یکی از بهترین دانشگاه های سوئیس است که می توانید برای تحصیل در سوئیس به زبان انگلیسی انتخاب کنید. این دانشگاه جزو ده موسسه آموزش عالی کسب و کار در سوئیس است. برای شرکت در این دانشگاه تنها کافیست اقدام به اخذ ویزای تحصیلی سوئیس و مدارک معتبر زبان خود نمایید. با این حال، در صورتی که امکان دریافت مدرک زبان خود را نداشته باشید می توانید برای مدتی در یک کالج زبان در سوئیس زبان تحصیل کرده و پس از اخذ مدرک زبان خود وارد این دانشگاه شوید.

3

آیا تحصیل بدون مدرک زبان در سوئیس امکان پذیر است؟

دانشجویان بین المللی از سراسر جهان امکان تحصیل بدون مدرک زبان در سوئیس را دارند. دانشجویانی که امکان شرکت در آزمون های زبان انگلیسی را نداشته و یا نمره های قابل قبولی را دریافت نکرده باشند، این فرصت را دارند تا با شرکت در کالج زبان در سوئیس و گذراندن دوره زبان در سوئیس یک مدرک معتبر برای ورود به دانشگاه های این کشور دریافت کنند. دانشگاه های بسیاری اقدام به ارائه بورسیه های متنوع برای تحصیل بدون مدرک زبان در سوئیس کرده اند. آن دسته از دانشجویانی که سوابق تحصیلی برجسته ای دارند و می خواهند در خارج از کشور تحصیل کنند، فرصتی عالی برای شرکت در کالج زبان در سوئیس و شروع زندگی دانشجویی خود در این کشور خواهند داشت. از جمله دانشگاه هایی که امکان تحصیل بدون مدرک زبان در سوئیس را فراهم می کنند، عبارت اند از :

  • دانشگاه ژنو
  • دانشگاه بازل
  • دانشگاه برن
  • دانشگاه فریبورگ
  • دانشگاه لوزان

برخی از محبوب ترین بورسیه ها برای تحصیل بدون مدرک زبان در سوئیس به شرح زیر هستند :

1. بورسیه دولت سوئیس (Swiss Government Excellence scholarship)

دولت سوئیس حدود 500 بورسیه تحصیلی را برای برنامه های کارشناسی ارشد و دکترا اعلام کرده که به طور کامل تامین مالی شده و به دانشجویان بین المللی ارائه می شوند. با دریافت این بورسیه ها به راحتی می توانید پس از گذراندن دوره زبان در سوئیس وارد دانشگاه های این کشور شوید.

2. بورسیه تحصیلی UNIL در سوئیس 2022:

دولت سوئیس همچنین بورسیه UNIL را برای تحصیل بدون مدرک زبان در سوئیس به دانشجویان بین المللی ارائه می دهد. این بورسیه مخصوص دوره های کارشناسی ارشد و دکتری بوده و دانشجویان می توانند با دریافت آن، دوره زبان در سوئیس خود را در دانشگاه لوزان سوئیس بگذرانند.

سخن پایانی

اکنون که با شرایط و الزامات اخذ ویزای تحصیلی سوئیس آشنا شدید، با سرعت بیشتری می توانید برنامه ریزی های مربوط به مهاجرت تحصیلی و یا شرکت در کالج زبان در سوئیس خود را انجام دهید. دولت سوئیس شرایطی را فراهم آورده است که دانشجویان می توانند بدون ارائه مدرک آیلتس یا تافل و تنها با شرکت در دوره زبان در سوئیس امکان ورود به دانشگاه های این کشور را داشته باشند. اما فرآیند پذیرش و دریافت ویزا می تواند چالش برانگیز باشد. گروه تخصصی عالیان ویزا اینجاست تا در تمامی مراحل دریافت ویزا و اقامت سوئیس همراه شما خواهند بود. شما می توانید همواره به روزترین اطلاعات و قوانین مربوط به مهاجرت را از کارشناسان مجموعه عالیان ویزا دریافت کنید. برای این کار تنها کافیست فرم ارزیابی آنلاین را تکمیل نمایید و از خدمات مشاوره رایگان عالیان ویزا بهرهمند شوید. پس از ارسال فرم ارزیابی، اطلاعات شما توسط مشاورین عالیان ویزا بررسی شده و راهنمایی های لازم بر اساس شرایط و موقعیتتان به شما ارائه می شوند.در پایان امید است که مطالب ارائه‌شده برای شما عزیزان مفید بوده باشد.