متهم دستگیر شد/ کشف فرار مالیاتی ۱۹۰ میلیارد تومانی

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ از کشف فرار مالیاتی در شرکتی در شمال تهران خبرداد و گفت: کارشناسان میزان فرار مالیاتی کشف شده را بیش از 190 میلیارد تومان برآورد کردند.

سرهنگ کارآگاه مهدی افشاری توضیح داد: با انجام اقدامات فنی و پلیسی مأموران این پلیس موفق به دستگیری مدیرعامل شرکت با مبالغ کلان مالیاتی در محدوده بلوار قیطریه شدند.

وی گفت: در پی اقدامات فنی و اطلاعاتی پیش‌دستانه در مبارزه با فرار مالیاتی و شکوائیه مدیرعامل شرکت س.ت.ت  مبنی بر اینکه علیرغم فعالیت اندک اقتصادی مبالغ کلان مالیاتی برای وی محسوب می‌شود با بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد از سربرگ‌ها و فاکتورهای شرکت به صورت غیر قانونی استفاده شده که عوامل این پلیس مبادرت به شناسایی و دستگیری فردی از کارمندان شرکت دخیل در روند افرایش مالیاتی در این شرکت کردند.

متهم دستگیر شد/ کشف فرار مالیاتی ۱۹۰ میلیارد تومانی

سرهنگ افشاری افزود: متهم در بازجویی  اعتراف کرد که مدتی است در زمینه فروش فاکتور‌های جعلی این شرکت در حد وسیع فعالیت داشته که موجبات فرار مالیاتی و تضییع حقوق عامه و دولت را به میزان 190 میلیارد تومان را فراهم کرده که پرونده‌ای در این خصوص تشکیل و به همراه متهمان به مرجع قضائی معرفی شد.

این مقام انتظامی از شهروندان درخواست کرد: درصورت مشاهده هرگونه موارد مشابه با این پلیس به شماره‌های 02166747343 یا 09999871392 تماس بگیرند.