به گزارش افکارنیوز به نقل از وب دا، دكتر دردانه حسين ضمن بیان این مطلب اظهار كرد: گيلاس سرشار از ويتامينهاي Aو Cاست؛ البته ويتامينهاي ديگري مانند E نيز به مقدار كم در اين ميوه وجود دارد. اسيد فوليك، كلسيم، آهن، فسفر و پتاسيم نيز به مقدار كم در گيلاس وجود دارد.

وی تصریح کرد: گیلاس سرشار از فیبر است و در هر واحد آن که شامل ۱۴۰ گرم است، ۳ گرم فیبر وجود دارد. فیبر موجود در میوه‌ها فرآیند دفع را تسهیل می‌کند و مانع تجمع چربی در بدن می‌شود. مصرف میوه‌های دارای فیبر مانند گیلاس به افراد دارای یبوست توصیه می‌شود.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز خاطرنشان کرد: گیلاس در رده‌ میوه‌های قرمز رنگ قرار دارد که این نوع میوه‌ها سرشار از کراتین هستند و کراتین نیز پیش‌ساز ویتامین Aاست. این نوع ویتامین ضدعفونت است و موجب تقویت بینایی، تقویت سیستم ایمنی بدن و سلامت پوست می‌شود.

دردانه گفت: تنها مشكل اين ميوه اين است كه ميزان قند موجود در آن زياد است و نوع اين قند نيز گلوكز است. ۲۲ گرم از هر واحد اين ميوه را كربوهيدرات تشكيل ميدهد، بنابراين افراد مبتلا به ديابت كمتر از ديگران بايد از اين ميوه استفاده كنند. در مصرف گيلاس بايد تعادل رعايت شود، در غير اين صورت مشكلات گوارشي بروز ميكند./عط