باران در تهران و تشدید بارش‌های سواحل خزر

صادق ضیائیان در گفت‌وگویی با اعلام این خبر، درباره آخرین وضعیت جوی کشور اظهار داشت: فردا ۱۳ آبان سامانه بارشی در شمال غرب کشور هم فعال است، بنابراین در دامنه‌های جنوبی البرز و استان‌های همدان، مرکزی، قم، اصفهان، لرستان و چهارمحال و بختیاری ابرناکی، رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود و بعدازظهر فردا در بخش‌هایی از هرمزگان و کرمان هم بارش داریم.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: روز یکشنبه ۱۴ آبان در شمال شرق، جنوب شرق و شرق کشور همچنین شرق سواحل خزر و فارس و چهارمحال و بختیاری رگبار و رعدوبرق داریم. روز دوشنبه ۱۵ آبان سامانه‌های در استان‌های واقع در نوار شرقی کشور فعال است و سبب بارندگی و وزش باد در این مناطق می‌شود و به تدریج از شرق کشور خارج خواهد شد.

ضیائیان اضافه کرد: روز سه‌سنبه ۱۶ آبان در سواحل خزر ابرناکی و بارش باران داریم و رگبار پراکنده و وزش باد در نوار شرقی کشور پیش‌بینی می‌شود.

وی درباره وضعیت جوی پایتخت گفت:‌ آسمان تهران فردا نیمه ابری تا ابری، برخی ساعات بارش باران، گاهی رگبار و رعدوبرق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود؛ بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت ۱۸ و ۱۱ درجه خواهد بود.

باران در تهران و تشدید بارش‌های سواحل خزر

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اضافه کرد: روز آینده بندرعباس با بیشینه دمای ۳۴ درجه بالای صفر گرم‌ترین مرکز استان و همدان با کمینه دمای ۳ درجه بالای صفر و زنجان با کمینه دمای ۴ درجه بالای صفر سردترین مرکز استان خواهد بود.

ضیائیان درباره وضعیت بارش‌ها در سال زراعی جاری گفت: میانگین بارندگی کل کشور از ابتدای سال زراعی (مهر ۱۴۰۲) تا ۵ آبان سال جاری ۶/۹ میلی‌متر ثبت شد؛ میزان بارش پارسال در این بازی زمانی ۳.۶ میلی‌متر بود. بنابراین بارش سال جاری تا این تاریخ ۹۳.۸ درصد بیشتر از سال گذشته است.