صدور کارت‌های ملی هوشمند به کجا رسید؟

احمد وحیدی وزیر کشور با اشاره به تأخیر طولانی مدت برای صدور کارت ملی هوشمند گفت در این زمینه عقب ماندگی تاریخی داشتیم که بحمدالله در این دولت مشکل برطرف شد یعنی بیش از ده میلیون کارت ملی هوشمند باید صادر می‌شد که صورت نگرفته بود ولی در این دولت عملی شد.

طبیعتا برای تقاضاهای جدید کارت های هوشمند صادر می شود و در دستور کار قرار دارد، روند کار سازمان ثبت احوال که مسئولیت این امر را برعهده دارد نیز روند خوبی است؛ تقاضاهای قبلی صفر شده است ولی باید توجه داشت تقاضا برای صدور کارت ملی هوشمند دائمی است و توقفی ندارد. در این زمینه گزارش منفی ندیدم ولی اگر مساله ای باشد دوستان پایِ کار هستند و انشاالله مشکل را برطرف می کنند.

سیف‌الله ابوترابی سخنگوی وقت سازمان ثبت احوال در سال ۱۳۹۷ گفته بود: در سال گذشته فراخوان صدور کارت هوشمند ملی را اعلام کردیم، مراجعه مردم بسیار بالا بود و در این مدت توانستیم کارت‌های زیادی صادر کنیم اما متأسفانه به تحریم‌ها برخورد کردیم. شرکت متولی واردکننده کارت ملی تاکنون همکاری خوبی با ثبت احوال داشته اما طبیعی است بر اثر تحریم‌ها هزینه واردات بالا رفته باشد و ما در این شرایط با عدم ورود کارت خام برخورد کردیم. این در حالی است که ما تعهد داشتیم در فرصت زمان کوتاهی کارت‌ها را تحویل مردم دهیم.

کارت ملی هوشمند