آیا دوشنبه ۲۹ آبان مدارس تهران تعطیل شد؟

آیا فردا دوشنبه ۲۹ آبان ۱۴۰۲ مدارس تهران تعطیل است؟

تا این لحظه تنظیم خبر فردا دوشنبه ۲۹ آبان ۱۴۰۲ همه مدارس استان تهران باز و دایر است و هیچ خبری مبنی بر تعطیلی احتمالی امروز نیست.

مگر اینکه تا قبل از امروز شدت آلودگی هوا طوری باشد که مدارس تعطیل شود، آن وقت هر اطلاعیه رسمی از سوی وزارت آموزش و پرورش صادر خواهد شد و ما هم در همین خبر به اطلاع شما خواهیم رساند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی گفت: مبنای تصمیم‌گیری‌ها باید نظرهای کارشناسی‌شده باشد و نباید به‌گونه‌ای عمل کنیم که تعطیلی ناشی از آلودگی هوا مرسوم شود.

تعطیلی مدارس

غلام‌رضا شفیق در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا در پاسخ به نحوه فعالیت کارگروه اضطرار آلودگی هوا در استان، اظهار کرد: در مواقعی که آلودگی هوا محرز باشد، دستگاه‌هایی مانند محیط زیست، علوم پزشکی، هواشناسی و … با محوریت استانداری و مدیریت بحران تشکیل جلسه می‌دهند و نظرهای تخصصی و فنی کارشناسان را بررسی می‌کنند که براساس آن‌ها تصمیم‌گیری انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه هر چند ساعت، آمارهای آلودگی هوا را به‌روز می‌کنیم، گفت: براساس پیش‌بینی‌ها، نیازی به تعطیلی روز گذشته نبود و شاهد برطرف شدن آلودگی هوا بودیم.

شفیق تصریح کرد: تعطیل کردن یک روز، تبعات خاص خود را دارد و نباید به‌گونه‌ای عمل کنیم که تعطیلی ناشی از آلودگی هوا مرسوم شود. اگر شرایط خاص باشد، تصمیم به این سمت خواهد رفت؛ اما تا زمانی که نیاز نباشد، اطلاع‌رسانی برای رعایت موارد بهداشتی، بهترین کار است.