واریز حقوق بازنشستگان کشوری در آبان ۱۴۰۲+ فیش حقوقی

واریز حقوق آبان ماه بازنشستگان کشوری آغاز شد. به اطلاع بازنشستگان عزیز می رساند، از لحظاتی پیش پرداخت حقوق آبان ماه بیش از یک میلیون و ۷۰۰هزار بازنشسته و وظیفه بگیر صندوق بازنشستگی کشوری با ارسال پیامک از سوی بانک صادرات در تهران و سایر استانها ی کشور آغاز شد و روند پرداخت ها همچنان ادامه خواهد داشت.

اجباری در تعیین سن بازنشستگی با ۳۵ سال خدمت نیست

حسینی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس : مبنای احتساب حقوق بازنشستگان که به پیشنهاد دولت میانگین حقوق ۵ سال پایانی خدمت بود، رد شد و پیشنهاد دو سال که اساس محاسبه قبلی بود، باقی ماند.

در پیشنهاد دولت افزایش سن بازنشستگی برای همه یکسان بود اما مجلس، این پیشنهاد را به صورت پلکانی ارائه کرد.

به هیچ وجه بیش از ۳۵ سال خدمت برای آقایان و ۳۰ سال خدمت برای خانم‌ها، اضافه خدمت نخواهیم داشت.

شاغلینی که دغدغه افزایش سنوات خدمت دارند یا تمایلی برای افزایش سن بازنشستگی خود ندارند، می‌توانند در همان سن بازنشستگی قبلی و قبل از موعد درخواست بازنشستگی دهند.

 

دریافت فیش حقوقی صندوق بازنشستگی کشوری

دریافت فیش حقوقی صندوق بازنشستگی کشوری به‌صورت اینترنتی انجام می‌شود و بازنشستگان محترم می‌توانند با اطلاعات زیر، فیش حقوقی خود را مشاهده و دریافت نمایند:

فیش حقوقی معلمان بازنشسته/ صندوق بازنشسته کشوری

فیش جدید حقوق بازنشستگان

اطلاعات لازم برای دریافت فیش حقوقی

 

راهنمای دریافت فیش حقوقی

در خواست مستمری بگیران هر ماه این است که فیش حقوقی میخوام، بازنشستگان محترم برای مشاهده و دریافت فیش حقوقی ۱۴۰۲ خود می بایست ابتدا به سامانه مرتبط با سازمان خود مراجعه نمایند و سپس از طریق صفحه کاربری در همان سامانه جهت دریافت فیش حقوقی بازنشستگان اقدام کنند.

 

زمان دریافت فیش حقوقی بازنشستگان ۱۴۰۲

یکی از مشکلاتی که پیش از این بازنشستگان با آن دست و پنجه نرم می کردند، مبالغی بود که به عنوان کسورات در فیش حقوقی افراد ثبت می گردید. این ارقام به طور کلی در فیش های حقوقی ثبت و نشان نمی داد که ریز این کسورات چیست. در نتیجه بازنشستگان مجبور بودند جهت آنکه بدانند این کسورات از کجا نشات می گیرد، به سازمان ها و ادارات مربوط به خود مراجعه و پس از بارها رفت و آمد و طی کردن مراحل اداری ببینند مبلغی که به عنوان کسورات در فیش حقوقی شان آمده بابت چیست و به طور عامیانه می گفتند فیش حقوقی میخوام برای مشاهده ریز جزئیات حقوق دریافتی که دارم.
در حال حاضر بر اساس اطلاعاتی که دستگاه های مربوطه به صورت اینترنتی و غیر حضوری در اختیار بازنشستگان قرار می دهند، ریز همه کسورات در یک فیش نمایش داده می شود و دیگر نیاز نیست که مستمری بگیران برای دریافت برگه این کسورات به چند سازمان و دستگاه مراجعه حضوری داشته باشند. بازنشستگان، پس از آغاز دریافت مستمری ۱۴۰۲ می توانند فیش حقوقی خود و احکام جدید بازنشستگان کشوری خود را بر روی سامانه های اینترنتی سازمان مورد نظر خود مشاهده و دریافت نمایند. در برخی از سایت سازمان ها پیش شرط مشاهده و دریافت فیش حقوقی مستمری بگیران ۱۴۰۲، ثبت نام در سامانه آن سازمان می باشد.