آیا مدارس تبریز و آذربایجان شرقی شنبه ۱۱ آذر ۱۴۰۲ تعطیل است؟

سازمان هواشناسی کشور نسبت به سکون نسبی هوا و افزایش غلظت آلاینده‌های جوی در شهرهای تهران، کرج، اصفهان، اراک، قم، تبریز، قزوین و مشهد هشدار داد.

بر اساس هشدار سطح زرد سازمان هواشناسی کشور، پایداری هوا از امروز تا دوشنبه هفته آینده ضمن سکون نسبی هوا، افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا را به دنبال دارد.

این سامانه امروز تهران، کرج، اصفهان و اراک را در بر می‌گیرد.

هوای شهرهای تهران، کرج، اصفهان، اراک، قم و تبریز روز شنبه آلوده است و آلودگی هوا تا روزهای یکشنبه و دوشنبه در شهرهای تهران، کرج، اصفهان، اراک، قم، تبریز، قزوین و مشهد ادامه می‌یابد.

سکون هوا موجب افزایش غلظت آلاینده‌ها و افزایش شاخص‌ آلودگی هوا در حد ناسالم برای گروه‌های حساس می‌شود و در صورت عدم مهار منابع آلاینده (ثابت و متحرک)، وضعیت هوا در مناطق پرتردد برای همه گروه‌ها ناسالم خواهد شد.

مدیریت بهینه در مصرف سوخت‌های فسیلی و کنترل فعالیت‌های صنعتی آلاینده برای مقابله با این شرایط ضروری است.

سازمان هواشناسی به کاهش تردد غیرضروری و پرهیز از حرکات ورزشی در فضای باز به‌ویژه سالمندان، کودکان و افراد با سابقه بیماری‌های قلبی و تنفسی توصیه کرد.

پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: دمای آذربایجان شرقی از امروز پنج شنبه به تدریج افزایش می‌یابد.

محمد امیدفر، روز پنج شنبه افزود: بر اساس آخرین نقشه‌های پیشیابی هواشناسی و تصاویر ماهواره‌ای تا اوایل هفته آینده جوی پایدار در استان حاکم بوده و در این بازه زمانی احتمال کاهش کیفیت هوا در شهرهای پرجمعیت و صنعتی وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه دمای استان از امروز به تدریج افزایش می‌یابد، اظهار کرد: در این مدت در برخی نواحی استان غبار محلی روی می‌دهد ولی در اکثر مناطق استان پدیده خاصی روی نخواهد داد.

تعطیلی ادارات اصفهان سه شنبه 30 آبان 1402؟

رئیس گروه پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: با توجه به سکون و پایداری نسبی جو، احتمال انباشت آلاینده‌های جوی در شهرهای پرجمعیت و صنعتی استان به ویژه تبریز وجود دارد.

امیدفر، ادامه داد: در ۲۴ ساعت گذشته بیشینه دمای استان از «کلیبر» با دمای مثبت هفت درجه سانتی گراد گزارش شده است و دمای تبریز در سردترین زمان به صفر درجه رسید.