شاخص آلودگی هوای سمنان امروز چهارشنبه ۱۵ آذر ۱۴۰۲

شاخص آلودگی هوا ی سمنان امروز چهارشنبه ۱۵ آذر ۱۴۰۲ را می بینید.

آلودگی هوا امروز هم بر روی شهر سمنان سایه افکنده به نحوی که شاخص آلودگی از سوی سازمان حفاظت از محیط زیست ۱۵۳ اعلام شده است. در ادامه به میزان شاخص آلودگی هوای سمنان امروز چهارشنبه ۱۵ آذر ۱۴۰۲ می پردازیم.

میزان شاخص آلودگی هوای سمنان امروز چهارشنبه ۱۵ آذر ۱۴۰۲

شاخص آلودگی هوا همزمان با صبح چهارشنبه در مرکز استان سمنان ۱۵۳ است و این نشان می‌دهد که سمنان امروز یکی از آلوده‌ترین نقاط کشور محسوب می‌شود. طبق تعریف سازمان هواشناسی شاخص هوا در صورتی که بیش از ۱۵۰ باشد، شاهد هوای ناسالم خواهیم بود.

در این شرایط بیماران قلبی و عروقی، بیماران خاص، افراد دچار بیماری‌های تنفسی و… می‌بایست ترجیحاً از منزل خارج نشوند همچنین امروز مدارس اکثر نقاط صنعتی استان به صورت غیرحضوری و در بستر نرم افزار شاد، پیگیری می‌شود.

اداره کل حفاظت از محیط زیست استان سمنان از مردم خواسته تا در صورت امکان در فضای باز حضور پیدا نکنند. مدارس ابتدایی شهرهای شاهرود و دامغان نیز امروز غیرحضوری هستند در صورتی که شاخص هوا در شاهرود ۵۳ را نشان می‌دهد که در مرز احتیاط قرار دارد.

علت این آلودگی شدید هوا پدیده وارونگی است که آلاینده‌های صنعتی و به خصوص مازوت سوزی نیروگاه‌ها را روی شهرهای صنعتی استان سمنان نگه می‌دارد.

با ورود سامانه کم فشار بارشی و وزش باد شدید طی روزهای آتی مسئولان خوشبین هستند که این شرایط در سمنان رو به بهبود بگذارد اما تا آن زمان مردم می‌بایست حتی‌الامکان از خانه بیرون نروند.

شاخص آلودگی هوای سمنان امروز چهارشنبه ۱۵ آذر ۱۴۰۲