آخرین اخبار از پرونده‌های 3 گانه سپیده رشنو

  سپیده رشنو نخستین بار پس از شرکت در فراخوان ضدانقلاب و ارسال فیلم درگیری‌اش با یک بانوی آمر به معروف در اتوبوس بی‌آرتی در تیتر ماه ۱۴۰۱ به شبکه های معاند نامش بر سر زبان‌ها افتاد.

او  ۸ شهریور با تودیع وثیقه ۸۰۰ میلیون تومانی از زندان آزاد شد اما پس از برگزاری جلسات دادگاه در این پرونده به ۳ سال و ۷ ماه حبس تعلیقی به مدت ۵ سال محکوم  شد.

سپیده رشنو1

* پرونده دوم

او چندماه بعد به دلیل اتهام «تبلیغ علیه نظام جمهوری اسلامی» و «تبلیغ مردم به فساد و فحشا» دوباره بازداشت شد تا دومین پرونده برای وی تشکیل شود. دادگاه بدوی او را در نهایت به جرم «جریحه‌دار کردن عفت عمومی» به شش ماه حبس تعزیری و ده میلیون تومان جزای نقدی کرد.

اماا روز گذشته وکیل وی در گفت‌وگو با رسانه ها اعلام کرد که  در نهایت شعبه یک دادگاه تجدیدنظر سپیده رشنو را به اتهام «انتشار تصاویر مبتذل در فضای مجازی» به ۴ ماه حبس قطعی محکوم کرد.

اکنون با حکم قطعی شعبه یک دادگاه تجدیدنظر سپیده رشنو علاوه بر ۴ ماه حبس، حکم تعلیقی قبلی‌اش نیز به جریان افتاد و در مجموع او باید ۳ سال و ۱۱ ماه حبس را پشت سر بگذارد.

* پرونده سوم

البته این تمام اتهامات سپیده رشنو نیست، سپیده رشنو در سومین پرونده خود که طبق اعلام وکیلش در ۱۳ دی برگزار خواهد شد باید بابت پرونده‌ای که به دلیل حضور بی‌حجابش مقابل دادگاه در تاریخ دهم مهرماه و انتشار تصاویرش تشکیل شده، در دادگاه حاضر شود.

او در دادگاه دهم مهرماه نیز حضور پیدا نکرد.