وضعیت آلودگی هوای زنجان امروز پنجشنبه ۱۶ آذر

کارشناس بررسی آلودگی هوا و تغییر اقلیم اداره‌کل حفاظت محیط‌ زیست استان زنجان گفت: سلامت هوای زنجان با وزش باد قابل قبول است. در ادامه به میزان شاخص آلودگی هوای زنجان امروز پنجشنبه ۱۶ آذر ۱۴۰۲ می پردازیم.

میزان شاخص آلودگی هوای زنجان امروز پنجشنبه ۱۶ آذر ۱۴۰۲

الناز هاشمی اظهار کرد: شاخص کیفی هوای زنجان در ساعات گذشته منتهی به ساعت ۷ صبح امروز، عددها قابل قبول بوده و وضعیت ناسالم گزارش نشده است.

وی با بیان اینکه هوا برای همه گروه‌ها در وضعیت قابل قبول قرار دارد، بیان کرد: عمده دلیل آلودگی هوا در استان عوامل آلاینده، ذرات معلق در هوا با قطر کمتر از ۲.۵ میکرون است و با توجه به اعلام هواشناسی و وزش باد احتمال پایداری وضعیت وجود دارد.

هاشمی افزود: آلاینده‌ها عموما تا زمانی که بارندگی وجود نداشته و شرایط جوی پایدار باشد مهمان ناخوانده زنجان می‌شوند و اغلب در ساعاتی که هوا بادی باشد، شدت آلودگی افزایش پیدا می‌کند.

وضعیت آلودگی هوای زنجان امروز پنجشنبه ۱۶ آذر

کارشناس بررسی آلودگی هوا و تغییر اقلیم اداره‌کل حفاظت محیط‌زیست استان زنجان خاطرنشان کرد: شاخص هوا صفر تا ۵۰ پاک و مابین ۵۱ تا ۱۰۰ قابل قبول است. شاخص هوا مابین ۱۰۱ تا ۱۵۰ برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ نیز برای همه افراد ناسالم است. شاخص هوا مابین ۲۰۱ تا ۳۰۰ قرار گیرد بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ نیز خطرناک خواهد بود.