شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز دوشنبه ۲۷ آذر ۱۴۰۲

میانگین کیفیت هوای کلانشهر اصفهان درآخرین دوشنبه پاییز ۱۴۰۲ با ۱۷۸ AQI ناسالم برای همه است. در ادامه به میزان شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز دوشنبه 27 آذر 1402 می پردازیم.

میزان شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز دوشنبه ۲۷ آذر ۱۴۰۲

براساس داده‌های آنلاین سامانه پایش هوا، شاخص کیفی هوای این کلان‌شهر در ایستگاه ۲۵ آبان با ۱۷۳، انقلاب ۱۹۴، دانشگاه صنعتی ورهنان با همچنین زینبیه با ۱۷۱، سپاهان شهر با ۱۶۸، فرشادی ۱۷۸، فیض ۱۷۶، کاوه ۱۷۰، کردآباد ۱۸۹، میرزا طاهر ۱۷۱ و ولدان ۱۷۸ AQI، در وضعیت ناسالم برای همه و به رنگ نارنجی است.

امروز ایستگاه‌های پایش سنجش کیفی هوا در ۶ ایستگاه شامل رودکی، خرازی، پارک زمزم، استانداری وپروین خاموش است.

این شاخص به طور معمول برای پنج آلاینده هوا شامل مونوکسیدکربن (CO)، اُزن (O ۳)، دی اکسید نیتروژن (NO ۲)، دی اکسید گوگرد (SO ۲) و ذرات معلق زیر ۲.۵ میکرون (PM ۲.۵) اندازه گیری و به طور روزانه در ایستگاه‌های پایش هوا، ثبت می‌شود.

شاخص کیفی هوا (Air Quality Index)، معیاری است که غلظت ترکیبات مختلف آلاینده موجود در هوا، نظیر مونوکسید کربن، دی اکسید گوگرد، ترکیبات نیتروژن دار، اوزون و ذرات معلق (ذرات کوچک‌تر از ۱۰ میکرومتر و ذرات کوچک‌تر از ۲.۵ میکرومتر) را که دارای حدود مجاز متفاوت با واحد‌های مختلف است به یک عدد بدون واحد تبدیل می‌کند و وضعیت آلودگی هوا را نمایش می‌دهد.

باتوجه به تغییر سطح هشدار زرد هواشناسی به نارنجی و اعلام هواشناسی مبنی بر قرار گرفتن شاخص آلاینده‌ها در وضعیت ناسالم برای عموم، امروز فعالیت آموزشی در تمامی مقاطع تحصیلی در نواحی شش‌گانه آموزش و پرورش شهر اصفهان، شهرستان لنجان و مناطق آموزش و پرورش فلاورجان، پیربکران، نجف‌آباد، خمینی‌شهر، شاهین شهر، برخوار و مبارکه به صورت غیرحضوری است