شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز چهارشنبه ۲۹ آذر ۱۴۰۲

شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز چهارشنبه ۲۹ آذر ۱۴۰۲ را در ادامه می بینید.

میزان شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز چهارشنبه ۲۹ آذر ۱۴۰۲

براساس داده‌های سامانه برخط کنترل کیفیت هوای سازمان محیط‌زیست (منطقه اصفهان) در ایستگاه‌های قهجاورستان با ۱۵۲ و کردآباد ۱۵۳ AQI ناسالم برای همه است.
اما میانگین شاخص کیفی هوای این کلان‌شهر منتهی به ۷ صبح صبح  با ۱۰۶ AQIدر وضعیت زرد و برای گروه‌های حساس ناسالم است درحالیکه دیروز دروضعیت نارنجی و ناسالم برای همه بود.
همچنین شاخص کیفی هوا براساس داده‌ها در ایستگاه احمدآباد با ۱۴۰، پارک زمزم ۱۴۲، دانشگاه صنعتی ۱۱۱، زینبیه ۱۲۹، فیض ۱۰۴ وولدان ۱۰۳ AQI ناسالم برای گروه‌های حساس است.
درحالیکه شاخص کیفی هوا در ایستگاه‌های کاوه با ۹۴، میرزاطاهر ۸۶، فرشادی ۹۲، سپاهان شهر ۷۵، پروین ۸۸، ۲۵ آبان ۹۱ و انقلاب ۹۴ AQI در وضعیت زرد و سالم ثبت شده است.
اما شاخص کیفی هوا در ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوا در شهر‌های سگزی با ۵۶، شاهین شهر ۸۴ AQI سالم است، اما این شاخص در شهر زرین شهر با ۱۲۹ AQI ناسالم برای گروه‌های حساس است.

 

داره کل هواشناسی استان هم پیش بینی کرده تا پایان هفته آلاینده ها در اصفهان ماندگار است و در مناطق مرکزی با توجه به انباشت آلاینده‌های جوی و سکون و پایداری در روز‌های آخر هفته شرایط افزایش غلظت آلاینده‌ها فراهم است که سبب کاهش دید و کیفیت هوا می‌شود.
ایستگاه سنجش آلودگی هوای شهر‌های مجاور اصفهان از جمله خمینی شهر، نجف آباد، منطقه صنعتی دولت آباد و کاشان همچنان قطع است.
شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ خطرناک است.