آیا تعطیلی مدارس اصفهان شنبه ۲ دی ۱۴۰۲ صحت دارد؟

 والدین و دانش آموزان گرامی برای اطلاع از اینکه بدانید که آیا مدارس اصفهان شنبه ۲ دی ماه ۱۴۰۲ به علت آلودگی یا برودت هوا تعطیل است یا خیر؟ با ما همراه باشید.

تاکنون خبر رسمی مبنی بر تعطیلی مدارس اصفهان روز شنبه ۲ دی ماه اعلام نشده است. در صورت اعلام در این خبر بروزرسانی می شود. 

سرپرست اداره پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان اصفهان با اشاره به هشدار سطح نارنجی از بالا بودن غلظت آلاینده‌های جوی، سکون و شرایط پایداری در روزهای پایانی هفته در نواحی مرکزی همراه با کاهش دید و کیفیت هوا خبر داد.

لیلا امینی درباره پیش‌بینی وضعیت جوی هوای استان اصفهان، اظهار کرد: بررسی نقشه‌های هواشناسی بیانگر جوی پایدار تا پایان هفته روی استان است.

وی افزود: بر این اساس شرایط افزایش ابر در برخی ساعات و گاهی وزش ملایم باد در بیشتر مناطق مورد انتظار است، در نواحی مرکزی با توجه به به بالا بودن غلظت آلاینده‌های جوی، سکون و پایداری در روزهای پایانی هفته، وضعیت افزایش غلظت آلاینده‌ها وجود دارد که سبب کاهش دید و کیفیت هوا می‌شود.

وی تصریح کرد: افزایش محسوس شاخص کیفیت هوا توأم با رشد پتانسیل غلظت آلاینده‌ها تا شرایط ناسالم برای تمام گروه‌های سنی در صورت فقدان رعایت و کنترل منابع آلاینده احتمال شرایط بسیار ناسالم به ویژه در مناطق پرتردد و صنعتی از مخاطرات سامانه مذکور است.

آیا تعطیلی مدارس اصفهان شنبه ۲ دی ۱۴۰۲ صحت دارد؟

امینی گفت: مدیریت جهت کاهش تردد خودروها و کنترل فعالیت واحدهای صنعتی، تاکید بر ممنوعیت تردد گروه‌های سنی و جلوگیری از فعالیت فیزیکی و ورزشی در فضای باز توصیه می‌شود.

وی با بیان اینکه دمای هوا طی ۲۴ ساعت آینده تغییر محسوسی نخواهد داشت، افزود: بیشینه دمای هوای کلان‌شهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات امروز به ۳- درجه رسید.

سرپرست اداره پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی خاطرنشان کرد: لنجان و فلاورجان با بیشینه دمای ۱۹ درجه سانتی‌گراد و بوئین‌میاندشت با کمینه دمای ۸- درجه سانتی‌گراد به ترتیب گرم‌ترین و سردترین مناطق استان هستند.