اتاق فرار بهترین سرگرمی جوانان امروزی ایران

حتما در سال‌های اخیر اسم اتاق فرار به گوشتان خورده است. واقعیت این است که در چند سال گذشته، اتاق فرار یا escape roomها به بهترین سرگرمی جوانان امروزی ایران تبدیل شده است. یکی از دلایل این محبوبیت این است که این تفریح علاوه بر هیجان، این امکان را به شما می‌دهد تا ذهن خود و دوستانتان را به چالش بکشید.

در هر بازی شما باید طبق سناریو اتاق فرار، معماهای بازی را حل کنید، با اکتورهای تعامل کنید و از گرداننده تعدادی راهنمایی دریافت کنید تا بتوانید در وقت تعیین شده از اتاق‌های تو در تو فرار کنید.

در ادامه با ما همراه باشید تا بهترین اتاق فرارهای چند شهر ایران را با هم بررسی کنیم:

اتاق فرار در تهران

اتاق فرار دیوانه باهوش

این اتاق فرار ترسناک و مهیج، درجه سختی 9 از 10 را دارد. 100 دقیقه زمان دارید تا با گروه 5 تا 8 نفره‌تان معماهای جذاب این بازی را حل کنید.

داستان بازی: شما دزدان زبده و خبره شهر هستید که مطلع شدید در خانه ایی در شرق تهران چندین الماس زیبا از سراسر دنیا جمع آوری شده تصمیم دارید برای دزدی الماس‌ها به این خانه بروید ولی بی خبر از اینکه....

اتاق فرار بافومت

این اتاق فرار سخت و ترسناک که در چیتگر تهران قرار دارد، همه جوره رضایت کاربران تایم فورفان را جلب کرده است. سناریو، دکور، طراحی معما و برخورد پرسنل عالی است.

داستان بازی: شما به این مکان خوانده شدید تا بیابید جادوی سیاه را بنوشید از جادوی ادن تا ازچشمان لیلیث پلید دور بمانید. اینک تمام جهان‌ها چشم به دستان شما دارند تا دوباره توازن در عالم هستی برقرار شود. به امید ابدیت.

اتاق فرار صلیب

این اتاق فرار بسیار دشوار است! امتیاز کامل هم از کاربران دریافت کرده! این یعنی خوراک تیم‌های حرفه‌ای است. سناریو، اکت آکتورها، دکور و طراحی معما آنقدر حرفه‌ای است که در تمام کامنت‌ها می‌توانید بازتاب آن را ببینید.

داستان بازی: سال ۱۹۸۱-آمریکا(نیویورک) بعد از حمله قلبی که به ادوارد دست داد حالا کلیسا از شما درخواست کرده که ماموریت ناتمام او را به اتمام برسانید. اما باید این رو هم بدونین که نجات جون اون پسر ارزش تمام چیزهای که دارید رو داره؟ چون ممکنه براتون گرون تموم بشه.

نکته: برای مشاهده تمامی اتاق فرارهای شهر تهران اینجا کلیک کنید.

اتاق فرار در کرج

اتاق فرار خیال

این اتاق فرار در ژانر وحشت طراحی شده و شما همراه با گروه 5 تا 10 نفره‌تان 100 دقیقه فرصت دارید تا از پس معماهای نسبتا دشوار این بازی برآیید. کاربران تایم فورفان از سناریو، معماها، دکور و برخورد پرسنل بسیار راضی بوده‌اند:

داستان بازی: با خیال می‌شود در آسمان قدم زد در زمین پرواز کرد عاشق شد برنده شد باخت! خیال در ذهن شکل می‌گیرد و در واقعیت رنگ می‌شود. آیا می‌شود خیال را به واقعیت تبدیل کرد؟

اتاق فرار انتقام رویا

02

این اتاق فرار نسبتا دشوار در ژانر وحشت طراحی شده و برای اینکه بتوانید بازی کنید به گروه 4 تا 6 نفره نیاز دارید. 120 دقیقه وقت دارید تا از پس معماهای این بازی دشوار برآیید. کاربران همه جوره از این بازی ابراز رضایت کرده‌اند.

داستان بازی: سال 1371 باستان شناسی به نام کوروش دارابی عاشق دختری به نام رویا میشه که ازش جدا میشه ۶ ماه بعد به دنبال رویا می گرده و بعد از 18 ماه ناپدید میشه خانوادش رد کوروش رو تو روستای دوزخ دره میزنن ولی پدر و مادرش به علت بیماری نمی تونن برن دنبالش شما از طرف خانواده دارابی مأمور می‌شوید که کوروش رو پیدا کنید یا خبری ازش بیارید...

اتاق فرار کولی

این اتاق فرار ترسناک و مهیج که نسبتا دشوار هم هست به شما گروه 4 تا 10 نفره‌تان 90 دقیقه برای حل معماها و نجات خودتان زمان می‌دهد. این بازی کمی از اتاق فرارهای دیگر متفاوت است و برخورد پرسنل آن هم عالیست. کلا یک پیشنهاد فوق العاده برای یک تقریح جذاب است!

داستان بازی: به گوشتان میرسد که داخل یک روستای متروکه زن و شوهری کولی زندگی می‌کنند که از طریق رمالی ثروت زیادی به دست آورده‌اند. طمع باعث می‌شود وارد روستا شوید تا این ثروت را بدزدید. کلیل مردی نابینا اما با گوش‌های سبک است. و بخت زنی حریص اما دیووانه است. و دزدی در این روستا کار ساده‌ای نیست. گاهی میتوان دزد نبود اما دزدی کرد...

اتاق فرار در اصفهان

اتاق فرار مریض روانی

این اتاق فرار که در خیابان سپهسالار اصفهان قرار دارد، با درجه سختی 8 از 10، یک اتاق فرار نسبتا دشوار محسوب می‌شود. برای شروع این بازی به یک گروه 4 تا 8 نفره نیاز دارید. 70 دقیقه هم به شما برای حل معماها و اتمام بازی زمان داده می‌شود.

داستان بازی: این محل توسط یک مریض روانی ساخته شده که شایعاتی به گوش شما رسیده در خصوص این که این فرد مهمانان خود را به قتل رسانده و ناپدید می‌کند شما برای این که بفهمید این شایعات درست است یا نه به صورت مخفیانه وارد این محل شده‌اید.

ولی در نظر داشته باشید دو مشکل اساسی دارید؛ یک در زمان حضور به دام مریض روانی نیوفتید و پس از فعال سازی اولین تله قبل از 70 دقیقه محل را ترک کنید. دو مراقب باشید روح افراد کشته شده هنوز در این محل حضور و قصد اذیت کردن شما را دارند.

اتاق فرار نفرین آمیتیست

این اتاق فرار که در خیابان شیخ صدوق اصفهان واقع شده، اتاق فراری در ژانر وحشت و معمایی است. درجه سختی این اتاق فرار 8 از 10 است، یعنی نسبتا دشوار محسوب می‌شود. برای شروع بازی باید یک گروه 4 تا 6 نفره داشته باشید. مجموعه به شما 75 دقیقه زمان برای کامل کردن معماها می‌دهد.

داستان بازی: ناخدای کشتی امیتیست به طمع گنج عظیمی که داخل کشتی بوده به خدمه خودش شک میکنه و تصمیم میگیره تو یه شب، تمام خدمتکارای خودش رو به قتل برسونه! چند لحظه بعد کشتی دچار طوفان شدیدی شده و کاملا ناپدید میشه. حالا کشتی پیدا شده اما از گنج بزرگ داخل اون خبری نیست و هر کسی به خاطر گنج وارد کشتی شده دیگه برنگشته!

اتاق فرار هویت مخفی

اتاق فرار هویت مخفی در محله شیخ صدوق اصفهان واقع شده است. ژانر این اتاق فرار کارآگاهی و جنایی است. درجه سختی نیز 8 از 10 است و با هر سطح تجربه‌ای از این اتاق فرار لذت خواهید برد. به یک گروه 4 تا 6 نفره برای شروع بازی نیاز دارید و مجموعه به شما 60 دقیقه برای انجام بازی فرصت خواهد داد.

داستان بازی: اخیرا چند نفر ناپدید شدن و روز به روز به تعداد گمشدگان اضافه میشه. پلیس بعد از یررسی و تحقیق، مدارکی مبنی بر اینکه پای یه گروه قاچاق اعضای بدن در میونه به دست آورده و از شما کاراگاهای حرفه‌ای خواسته تا تو این پرونده همکاری کرده و هرچه سریعتر اونها رو شناسایی کنین.

اتاق فرار در شیراز

اتاق فرار طلسم

این اتاق فرار در فلکه دانشجوی شیراز قرار دارد و در ژانر وحشت طراحی شده است. درجه سختی بازی 7 از 10 است، یعنی بازی زیاد سخت نیست و می‌توانید با هر سطح تجربه‌ای از آن لذت ببرید. شما و تیم 4 تا 6 نفره‌تان 60 دقیقه برای حل معماها فرصت دارید. این بازی امتیاز بالایی از سمت کاربران دریافت کرده است.

داستان بازی: یه خونه قدیمی تو محله سنگ سیاه شیراز ساکنین محله میگن زیرزمین این خونه طلسم شده هرکسی هم وارد خونه شده، دیگه برنگشته کنجکاو شدین به اون زیرزمین برین و راز اونجا رو کشف کنین ...

اتاق فرار فال نحس

این اتاق فرار درام و ترسناک قرار است شما را حسابی به چالش بکشد چون بسیار معماهای دشواری دارد. یک گروه 4 تا 7 نفره و 60 دقیقه زمان نیاز دارید تا به جنگ این اتاق فرار سخت بروید. این اتاق فرار در فرهنگ شهر شیراز قرار دارد.

داستان بازی: در یکی از روستاهای شهر شیراز یک خزینه متروک وجود دارد. شایعاتی مبنی بر اینکه جن‌هایی که با باد سفر می‌کنند اهالی روستا را به وحشت انداخته، هرکس سعی کرده راز نفرین هزارساله این خزینه جهنمی را کشف کند به طرز وحشتناکی تسخیر و پس از مدتی به آتش کشیده شده، شما و دوستانتان 60 دقیقه فرصت دارید خودتان را از این خزینه جهنمی نجات بدید.

اتاق فرار آل

این اتاق فرار هم در ژانر وحشت طراحی شده و درجه سختی آن 9 از 1 است. یک گروه 4 تا 6 نفره جمع کنید و به قصر دست شیراز بروید. این اتاق فرار 60 دقیقه به شما زمان می‌دهد تا معماهای دشوار آن را حل کنید و بگریزید.

داستان بازی: اخیراً متوجه شدین یه برادر دوقلو داشتین که چهل روز بعد از اینکه به دنیا اومدین ناپدید شده حالا به این فکر افتادین که اون رو پیدا کنین. فقط یه نفر میتونه بهتون کمک کنه...

اتاق فرار در مشهد

اتاق فرار جنگل عزازیل

این اتاق فرار که در بلوار وکیل آباد مشهد قرار دارد، با درجه سختی 7 از 10، اتاق فرار آنقدر سخت و دشواری نیست. برای شروع این بازی به یک گروه 5 تا 10 نفره نیاز دارید. 70 دقیقه هم به شما برای حل معماها و اتمام بازی زمان داده می‌شود.

داستان بازی: سال‌ها قبل به همراه گروه طبیعت گردی 10 نفر داخل جنگلی مخوف شدیم که صداهای عجیبی شنیده می‌شد. تنها بازمانده آن گروه من هستم. به کمک شما احتیاج دارم تا از سرنوشت دوستانم و راز آن جنگل شیطانی اطلاع پیدا کنم. در حال حاضر از سرنوشت مردمان روستا هیچ اطاعتی در دسترس نیست.

اتاق فرار نفرین سجین

این اتاق فرار که در بلوار وکیل آباد واقع شده، اتاق فراری در ژانر وحشت و ماجراجویی است. درجه سختی این اتاق فرار 5 از 10 است، یعنی با یک اتاق فرار ساده روبرو هستید. برای شروع بازی باید یک گروه 4 تا 10 نفره داشته باشید. مجموعه به شما 90 دقیقه زمان برای کامل کردن معماها می‌دهد.

داستان بازی: همه چی از فضای اول شروع میشه ...

اتاق فرار در اهواز

اتاق فرار کشتی 13

این اتاق فرار در ژانر وحشت و دلهره‌آور طراحی شده است. اتاق فرار نسبتا سختی است. شما برای ورود به بازی باید یک گروه حداقل 4 نفره داشته باشید . مجموعه به شما 75 دقیقه فرصت خواهد داد تا معماهای مربوط به سناریو را حل کنید و خودتان را نجات دهید.

داستان بازی: در قرن 18 میلادی زمانی که طاعون تمام اروپا رو فرا  گرفته بود، در روز سیزدهم فراگیری بیماری شما و گروهتون تصمیم به خارج شدن از قاره رو میگیرید... اما تنها کشتی مسافربری باقی مونده داخل اسکله کشتی 13 هستش که اجبارا سوار بر اون کشتی میشید.

نکته: برای مشاهده تمامی اتاق فرارهای شهر اهواز اینجا کلیک کنید.

اتاق فرار ذهب

این اتاق فرار هم در ژانر وحشت و دلهره آور پلی می‌شود. به یک گروه حداقل 4 نفره نیاز دارید تا بتوانید این بازی دشوار را استارت بزنید. 90 دقیقه هم فرصت دارید تا پازل‌ها را حل کنید و خودتان را از مهلکه نجات دهید. طراحی دکور این بازی عالیست و هیجان آن هم به اندازه است. کاربران از برخورد پرسنل بازی نیز بسیار راضی بوده‌اند.

داستان بازی: نسل به نسل چرخید تا به من رسید...

اتاق فرار از یاد رفته

03

این اتاق فرار در ژانر ترسناک و مهیج پلی می‌شود. این بازی امتیاز کامل را از کاربران دریافت کرده است. این بدان معناست که بازیکنان از سطح معماها، سناریو، دکور و سطح المان وحشت خیلی راضی بوده‌اند. این بازی را با یک گروه حداقل 4 نفره استارت بزنید و یک 80 دقیقه خاطره انگیز برای تیمتان رقم بزنید.

داستان بازی: تقریبا درسمون تموم شده بود، درخواست پر کردیم برای عضویت کارآگاهان ویژه.  فرستادنمون پیش کارآگاه رضایی و آزمون استخدامی رو حل کردن، یه پرونده حل نشده گذاشت.  پرونده‌ای که بیشتر از ۱۰ کارآگاه برای حل کردنش الان توی قرنطینه هستن. نمی‌دونم حل کردن این پرونده با این همه پیچیدگی برامون به چه قیمتی تموم میشه ...

رزرو اتاق فرار

برای رزرو آنلاین اتاق فرار در هر ژانری و در هر شهری، بهترین کار مراجعه به سایت تایم ۴ فان است. این مجموعه برای شما تمامی اتاق فرارها را با جزییات معرفی می‌کند و نظرات کاربران را هم در اختیار شما قرار می‌دهد. شما می‌توانید به صحه‌ی شهرهای وبسایت تایم فورفان مراجعه کنید و با انتخاب شهر مورد نظرتان، اتاق فرارهای آن را بررسی نمایید. پس درنگ نکنید!