مواد مخدر زامبی زایلازین چیست/ مخدر زامبی در ایران

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فراجا گفت: ماده مخدر "زامبی" هنوز وارد ایران نشده است.

سردار ایرج کاکاوند؛ رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فراجا اظهار کرد: ماده مخدر "زامبی" جدیدترین و مرگبارترین نوع ماده مخدر شناسایی شده در کشور‌های اروپایی و آمریکا است؛ خوشبختانه تا به امروز ماده مخدر "زامبی" هنوز وارد ایران نشده است.

وی افزود: البته قاچاقچیان مواد مخدر با شیوه و شگرد‌های "نام‌گذاری عجیب مواد مخدر" سعی دارند تا جوانان را فریب داده و آن‌ها را برای استفاده از مواد مخدر وسوسه کنند

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فراجا بیان کرد: جوانان و نوجوانان باید بدانند و هوشیار باشند هر ماده مخدری اعتیادآور است و اسم‌های عجیب و غریب مانند "ماشروم" و ... نمی‌تواند مجوزی برای عدم وابستگی و اعتیاد به این مواد مخدر باشد.

مواد مخدر زامبی زایلازین چیست/ مخدر زامبی در ایران

بر اساس این گزارش، "زایلازین" یا همان "ترانک"، به دلیل حالت خمیده و بی‌جانی که مصرف‌کنندگان را در آن قرار می‌دهد و این که باعث می‌شود بدن مصرف‌کنندگان در زخم‌های عمیق قرار بگیرد، به عنوان "مواد مخدر زامبی" لقب گرفته است.

داروی مخدر زامبی به مرگبارترین تهدید در آمریکا تبدیل شده که به طور تصاعدی در ایالت‌های این کشور قربانی می‌گیرد. بین سال‌های ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۱، مرگ و میر ناشی از مصرف بیش از حد "زایلازین"، هزار و ۱۲۷ درصد در جنوب آمریکا افزایش یافت و از ۱۱۶ مرگ و میر به نزدیک به هزار و ۵۰۰ نفر رسید.

این مرگ و میر‌ها در غرب آمریکا ۷۵۰ درصد، در غرب میانه ۵۱۶ درصد و در شمال شرق این کشور ۱۰۳ درصد افزایش یافته است.