شاخص آلودگی هوای مشهد امروز چهارشنبه ۱۳ دی ۱۴۰۲

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: شاخص کیفیت هوای کلانشهر مشهد در سیزدهمین روز دیماه ۱۴۰۲ با افزایش حجم آلاینده های جوی در شرایط ناسالم برای تنفس شهروندان قرار گرفته است.

مهدی اله‌پور، روز چهارشنبه افزود: اگرچه میانگین ۲۴ ساعته شاخص کیفیت هوای مشهد با عدد ۹۲ نشان دهنده قرار داشتن هوا در شرایط سالم است اما شاخص های یک تا ۲ ساعت گذشته با عدد ۱۰۵ از ورود به شرایط ناسالم برای شهروندان مشهدی خبر می‌دهد.

وی با بیان اینکه کیفیت هوای ۶ منطقه کلانشهر مشهد آلوده است، ادامه داد: شاخص کیفیت هوا در سایر ۱۷ منطقه دارای ایستگاه سنجش کیفیت هوا در شرایط سالم گزارش شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: به شهروندان توصیه می‌شود در روزهای دارای هوای سالم و پاک، پیاده‌روی را با هدف حفظ سلامت خود ترک نکنند اما در روزهای دارای هوای آلوده، از تردد در سطح شهر و مناطق آلوده پرهیز کنند.

اله پور افزود: شایسته است شهروندان مشهدی با کاهش رفت و آمدهای غیرضروری، نقش موثر خود را در بهبود کیفیت هوای این شهر ایفا کنند.

 قرار داشتن شاخص کلی کیفیت هوا تا ۵۰ ای.کیو.آی به معنای وضعیت پاک و بین ۵۱ تا ۱۰۰ ای.کیو.آی نشانگر وضعیت سالم است.

همچنین قرار گرفتن شاخص کلی کیفیت هوا بین اعداد ۱۰۱ تا ۱۵۰ ای.کیو.آی به معنای آلودگی هوا برای افراد حساس و کودکان و بین اعداد ۱۵۱ تا ۲۰۰ ای.کیو.آی به معنای آلودگی هوا برای همه سنین محسوب می‌شود.

شاخص آلودگی هوای مشهد امروز چهارشنبه ۱۳ دی ۱۴۰۲