آیا ادارات فردا دوشنبه ۱۸ دی ۱۴۰۲ تعطیل است؟

همانطور که روشن است، آلودگی هوا در برخی شهرها اوج گرفته و براساس گزارشات سازمان هواشناسی ادامه دار خواهد بود. بر این اساس احتمال تعطیلی ادارات فردا ۱۸ دی ۱۴۰۲ به دلیل آلودگی یا وضعیت بارش برف و برودت هوا وجود دارد.

اما تاکنون خبر تعطیلی ادارات فردا اعلام نشده است در صورت اعلام خبر تعطیلی ادارات فردا ۱۸ دی ۱۴۰۲ این خبر بروزرسانی می شود.

سازمان هواشناسی کشور از کاهش ۵ تا ۸ درجه دما در نیمه شرقی کشور و بارش برف و باران در ۶ استان طی روز جاری خبر داد.

سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد: برای روز جاری بارش باران، در نواحی سردسیر و مرتفع بارش برف، وزش باد شدید موقت، در نواحی کوهستانی کولاک برف و کاهش محسوس دما ط در خراسان رضوی، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، کرمان و شمال شرق هرمزگان پیش بینی می‌شود. همچنین دما در نیمه شرقی کشور ۵ تا ۸ درجه کاهش می‌یابد.

آیا ادارات فردا دوشنبه ۱۸ دی ۱۴۰۲ تعطیل است؟

بر اثر این مخاطره جوی احتمال اختلال در ناوگان حمل و نقل جاده‌ای، ریلی و هوایی، احتمال مسدود شدن راه‌های ارتباطی روستایی در نواحی کوهستانی و مناطقی با اقلیم سرد، احتمال آبگرفتگی معابر، کاهش محسوس دما و احتمال آسیب به محصولات، ادوات و ماشین‌آلات کشاورزی وجود دارد.

سازمان هواشناسی برای کاهش آسیب‌ها و مخاطرات ناشی از این شرایط جوی، آمادگی راهداری جهت برف‌روبی در گردنه‌ها و مناطق سردسیر، پرهیز از سفرهای غیر ضروری، احتیاط در عبور از حاشیه رودخانه‌ها، عدم قرارگیری در بستر مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی، اجتناب از فعالیت‌های کوه‌نوردی، محدودیت در فعالیت‌های عمرانی، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی و پاک‌سازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها، کنترل دما و رطوبت در سالن‌های پرورشی و حفاظت از کندوها با توجه به نوسانات محسوس دما، عدم انجام مبارزه شیمیایی در دمای زیر صفر، ایجاد پوشش روی نهال‌های جوان و استفاده از کودهای مناسب برای مقاومت گیاهان به سرما را توصیه می‌کند.