گوگل انتخاب بینگ به‌عنوان موتور جستجو را ممکن می‌کند

مانند سایر لانچر‌های محبوب اندروید ، پیکسل لانچر نیز دارای یک موتور جستجوی سراسری است که می‌تواند تنظیمات، اپلیکیشن‌ها و مخاطبین گوشی شما را در یک مکان جستجو کند. اکنون پیکسل لانچر در جدیدترین نسخه QPR2 Beta 3 اندروید ۱۴ یک گزینه مخفی به نام موتور جستجو دارد که ظاهراً با کمک آن می‌توانید از موتور جستجوی دیگری مانند بینگ، به‌جای گوگل استفاده کنید.

براساس پست یک منبع آگاه در ایکس، به نظر می‌رسد گوگل درحال آماده‌شدن برای اضافه‌کردن تنظیماتی به پیکسل لانچر برای تغییر موتور جستجوی پیش‌فرض است؛ به این معنی که جستجوی پیش‌فرض گوگل در صفحه اصلی لانچر پیکسل را می‌توان با گزینه‌های دیگری مانند مایکروسافت بینگ جایگزین کرد. هنوز مشخص نیست که تغییر موتور جستجوی پیش‌فرض به یک موتور جستجوی شخص ثالث، طراحی ویجت نوار جستجو را هم در صفحه اصلی پیکسل لانچر تغییر می‌دهد یا نه.

موتور جستجو جدید گوگل

یکی از ویژگی‌های مفید پیکسل لانچر، جستجوی سراسری از طریق نوار جستجو است که به شما امکان می‌دهد تقریباً همه چیز را در اپلیکیشن‌ها، مخاطبین، تنظیمات، محتوا و وب جستجو کنید. به نظر می‌رسد گوگل درحال ایجاد تغییر قابل توجهی در نحوه عملکرد این قابلیت جستجو است. درحال‌حاضر، غول ماونتین ویو برای این کار موتور جستجوی گوگل را به‌صورت پیش‌فرض انتخاب می‌کند، اما وجود این تنظیمات نشان می‌دهد که این شرکت می‌تواند راه را برای موتور‌های جستجوی دیگر مانند بینگ، DuckDuckGo و سرویس‌های شخص ثالث باز کند.

گوگل با مسائل مختلفی از سوی رگولاتور‌ها در سراسر جهان درباره نحوه انجام کسب‌وکار خود و انحصارطلبی در بسیاری از بازار‌ها مواجه بوده است. در برخی مناطق، رگولاتور‌ها این شرکت را موظف کرده‌اند که به کاربران اجازه دهد موتور جستجوی پیش‌فرض را در اندروید انتخاب کنند. احتمال دارد تغییرات مشاهده‌شده در پیکسل لانچر مطابق با این الزامات باشند. باید دید که آیا این گزینه در لانچر پیکسل حتی در مناطقی که گوگل با چالش نظارتی مواجه نیست نیز در دسترس خواهد بود یا خیر.