چند تصور غلط درباره آمپول نوروبیون

سید امین موسوی درباره کاربرد آمپول نوروبیون، اظهار کرد: نوروبیون برند یک شرکت خارجی است که ویتامین‌های گروه B را تولید می‌کند و آمپول B کمپلکس یا همان نوروبیون ترکیبی از ویتامین‌های گروه‌ B است؛ ویتامین‌های گروه B به دلیل اینکه ویتامین‌های محلول در آب هستند معمولاً در بدن ذخیره نمی‌شوند و مصرف دز بالا از این ویتامین باعث دفع آن از طریق ادرار می‌شود.

این پزشک متخصص افزود: ویتامین B به طور طبیعی در منابع غذاهای گوشتی و حیوانی وجود دارد و گوشت و جگر غنی‌ترین منابع حاوی ویتامین‌های گروه B هستند و کاربرد این آمپول برای کسانی است که کمبود ویتایمن B دارند. معمولاً کسانی که در رژیم‌های گیاه‌خواری مطلق هستند کمبود ویتامین B دارند و نیاز است که ویتامین B آن‌ها از این طریق تأمین شود.

او ادامه داد: به طور معمول در عموم این تصور وجود دارد زمانی که احساس ضعف، خستگی و بی‌حالی دارند باید از آمپول نوروبیون استفاده کنند چراکه این این آمپول نقش تقویتی در قوای جسمانی دارد در صورتی که این تصور کاملاً غلط است و فقط افرادی که کمبود ویتامین B دارند می‌توانند از این آمپول استفاده کنند.

موسوی بیان کرد: ویتامین‌های گروه B۲، B۱ و B۱۲ از شایع‌ترین ویتامین‌های موجود در آمپول نوروبیون است؛ این ویتامین‌ها در خون‌سازی تأثیر دارند به خصوص ویتامین B۱۲، ویتامین‌های B۱ و B۶ نیز در تقویت نورن‌ها و اعصاب نقش دارند.

او گفت: طی مطالعات انجام شده از نظر علمی این‌که فرد به طور روتین برای ترمیم احساس خستگی بدون اینکه کمبود ویتامین B داشته باشد آمپول نوروبیون تزریق کند تأثیری نخواهد داشت بلکه اثر روانی مصرف دارو است مگر اینکه کمبود ویتامین B داشته باشد و با تجویز پزشک دز مشخصی از این آمپول را تزریق کند.

باور غلط درباره آمپول نوروبیون