آیا مدارس اراک فردا دوشنبه ۹ بهمن تعطیل است؟

والدین و دانش آموزان گرامی برای اطلاع از اینکه بدانید که آیا مدارس مرکزی دوشنبه ۹ بهمن ماه ۱۴۰۲ به علت آلودگی،برف یا برودت هوا تعطیل است یا خیر؟ با ما همراه باشید.

تاکنون خبر رسمی مبنی بر تعطیلی مدارس تهران فردا دوشنبه اعلام نشده است، در صورت اعلام خبر بروزرسانی می شود. 

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی استان مرکزی گفت: باران و برف روزهای پایان هفته نقاط مختلف این استان را فرا می‌گیرد.

آیا مدارس اراک فردا دوشنبه ۹ بهمن تعطیل است؟

رضا مرادی افزود: مطابق بررسی‌ها، جابجایی هوای ناشی از عبور سامانه بارشی طی ساعات آتی تا عصر امروز (یکشنبه) موجب وزش باد در استان می‌شود که در برخی از مناطق شدید است.

وی بیان کرد: همچنین به دلیل پوشش برف در سطح زمین در برخی مناطق سردسیر استان مرکزی، وزش باد می‌تواند منجر به کولاک برف در برخی مناطق کوهستانی و گردنه‌های استان شود.

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی استان مرکزی ادامه داد: با خروج این سامانه بارشی از استان و ریزش هوای سرد، دمای هوا طی امروز و امشب (یکشنبه) به طور محسوسی کاهش می‌یابد.

مرادی اظهار کرد: همچنین با توجه به رطوبت و سرمای هوا، شرایط برای تشکیل مه تا روز سه‌شنبه در ساعاتی از شب و صبح در مناطق مستعد استان مرکزی وجود دارد.

وی گفت: آخرین خروجی مدل‌های پیش‌بینی نشان دهنده ورود سامانه بارشی دیگری طی روزهای روزهای سه‌شنبه تا پنجشنبه به کشور است که بیشتر مناطق شمال غرب و برخی دامنه‌های البرز را فرا می‌گیرد.

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی استان مرکزی اضافه کرد: فعالیت بارشی این سامانه در این استان به شرط نداشتن تغییر در الگوی جو، ساعاتی از پنجشنبه شب و روز جمعه پیش‌بینی شده و بارش‌ها بیشتر به صورت برف است.

۵۶ و سه دهم میلیمتر بارندگی در سال زراعی جاری (اول مهرماه امسال) تاکنون در استان مرکزی به ثبت رسیده که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۰ درصد و نسبت به بلند مدت حدود ۵۶ و سه دهم درصد کاهش دارد.