بالاخره برف به تهران می‌رسد | بازگشت پرقدرت آلودگی هوا در شهر

شاخص‌های شرکت کنترل کیفیت هوای تهران نشان می‌دهد از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۱۴روز هوا پاک و قابل قبول بوده و ۱۰۲روز هوا آلوده بوده است. در مدت مشابه سال گذشته هوای تهران ۱۵۷روز پاک و قابل قبول و ۱۵۹روز آلوده بود. به این ترتیب مقایسه کیفیت هوای امسال و سال گذشته نشان می‌دهد سال گذشته کفه هوای استاندارد و آلوده در تهران مساوی بوده اما امسال شمار روزهای دارای هوای استاندارد ۲برابر روزهای آلوده بوده است. این نشان از بهبود کیفیت هوای تهران دارد و هوای تهران امسال ۶۰درصد بهتر از سال گذشته شده است

همچنین بررسی نقشه‌های پیش‌یابی و تحلیل الگوهای همدیدی، وضعیت جوی استان برای روزهای آخر هفته در تهران نشان می‌دهد به تناوب آسمان صاف تا قسمتی ابری، در بعضی ساعات افزایش ابر، گاهی وزش باد و در پاره‌ای نواحی به‌ویژه نیمه شمالی و ارتفاعات گاهی بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود. البته با توجه به پایداری نسبی هوا و کاهش سرعت باد، در بعضی ساعات امکان انباشت آلاینده‌ها و در صورت عدم مهار منابع تولید آلاینده‌های جوی، کاهش موقتی کیفیت هوا در نواحی شهری و پرتردد مورد انتظار است.

برف در تهران

درعین حال سامانه بارشی از پنجشنبه بعد از ظهر ۱۲بهمن‌ هوا را به‌تدریج ابری و از اواخر وقت تا بعد از ظهر جمعه در بیشتر نواحی استان در بعضی ساعات بارش برف و باران و وزش باد، در ارتفاعات بارش برف و رخداد مه و کولاک برف می‌کند. در بازه بعد از ظهر جمعه تا روز شنبه نیز در بیشتر نواحی استان در بعضی ساعات وزش باد شدید مورد انتظار است.