امروز 11 بهمن| اعلام نتایج امتحانات نهایی دانش‌آموزان

فرخ طبری،  رئیس اداره آزمون‌های مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش درباره آخرین وضعیت انتشار نمرات امتحان نهایی دی ماه دانش آموزان اظهار کرد: تقریبا دو روز پیش نمرات تحویل داده شده و داده‌های خروجی تصحیح اوراق اعلام شده است اما هنوز نتایج برای دانش آموزان در سامانه my.medu.ir نمایش داده نمی‌شود.

او درباره چرایی عدم نمایش نتایج توضیح داد: مسائل مربوط به بخش‌های فنی و فناورانه مقداری زمان بر شده است اما در حال رصد آن و پیگیری هستیم. پیش بینی می‌کنیم و امیدوار هستیم که نتایج طی امروز منتشر شود.

رئیس اداره آزمون‌های مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش در پاسخ به اینکه با توجه به کمبود وقت برای ثبت‌ نام بدون کنکور و بر اساس سوابق تحصیلی در دانشگاه‌ها، آیا با سازمان سنجش در این رابطه رایزنی شده است؟، عنوان کرد: بله ما به ضرورت کار اشراف داریم. با سازمان سنجش و دانشگاه آزاد صحبت شده است تا آنها به صورت مشروط برای ثبت نام با متقاضیان همکاری کرده و ثبت نام را انجام دهند و نهایتا پس از اعلام نتایج، متقاضیان نمرات خود را به دانشگاه ارائه دهند.

نتایج امتحان نهایی

طبری درباره نحوه اطلاع از نمرات امتحانات نهایی نیز بیان کرد: متقاضیان برای دیدن نتایج باید به پنجره واحد خدمات دولت رفته و از آنجا وارد سامانه my.medu.ir شده و نتایج امتحانات را ببینند. نکته مهم این است که درخواست رسیدگی به اعتراضات باید در همان پنجره مشاهده نمرات ثبت شود.

 رئیس اداره آزمون‌های مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه بهتر است پس از اعلام نتایج، افرادی که نسبت به نتایج اعتراض دارند هرچه سریع‌تر اعتراض خود را در سامانه ثبت کنند، افزود: طبق آیین نامه موجود، فرصت اعتراض مجموعا از زمان درخواست تصحیح مجدد تا آمدن نمرات جدید و ثبت و اعلام آن طی پنج روز انجام می‌شود. بهتر است پس از اعلام نمرات، هرچه سریع تر افرادی که نسبت به نمرات خود اعتراض دارند، آن را ثبت کنند.