چرا مصدومان اورژانسی این شهر دیرتر به مقصد می‌رسند؟

 چند روز پیش بود که بهرام عین‌الهی، وزیر بهداشت از فعالیت‌های ویژه اورژانس در ماجرای آتش‌سوزی بیمارستان گاندی تشکر کرد و گفت: اورژانس ایران جزو برترین‌ها در منطقه و جهان است. امروز اورژانس به نقطه امید مردم تبدیل شده و اگر کسی دچار حادثه شود، امیدش تماس با فرشتگان اورژانس است و با دیدن آنها تسکین می‌یابد.

این در حالی است که تلاش اورژانسی‌ها هم باعث شده که با وجود تمام مشکلات اما رسیدن بیماران به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی در کوتاه‌ترین زمان ممکن محقق شود.

تاخیر اورژانس

جعفر میعادفر، رئیس سازمان اورژانس کشور در این باره می‌گوید: برای رساندن مصدومان و بیماران از طریق امدادهای اورژانسی به مراکز درمانی هر کشور شاخص‌های استاندارد خودش را دارد و اینگونه نیست که یک شاخص جهانی برای همه کشورها تعریف شده باشد.

او ادامه می‌دهد: بر اساس مصوبه دولت ما موظف به اعزام و رساندن مصدومان تا 15 دقیقه هستیم که این زمان‌بندی به جز شهر تهران در شهرهای کشور زیر 15 دقیقه است. این زمان‌بندی در شهرهای کوچک 8دقیقه و در شهرهای بزرگ 10 تا 12دقیقه است.

البته به گفته میعادفر در تهران به دلیل عوامل مختلف این عدد بالاتر است، اما اقداماتی در حال انجام است که کاهش پیدا می‌کند، از جمله افزایش ماموریت‌های اورژانس هوایی و افزایش تعداد موتورلانس‌ها برای تسریع در اعزام به محل حادثه و...

تاخیر اورژانس