این رشته به آزمون استخدامی معلمان اضافه می شود

سید عزت‌الله ضرغامی وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در نامه‌ای به رضامراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش نوشت: فعالیت صنایع گردشگری و هتلداری به صورت دانش محور و کاربردی بوده به طوری که شاخه‌های متنوع گردشگری و روش‌های پذیرایی و مهمان نوازی همواره در حال به روز رسانی و بهینه سازی متناسب با نیازهای روز گردشگران است و این امر توجه ویژه به مقوله آموزش و تربیت نیروی انسانی متخصص را بیش از پیش ضروری کرده است.

با عنایت به اینکه در سال‌های اخیر در هنرستان‌های زیر مجموعه؛ رشته‌های گردشگری و هتلداری دایر شده است، ولیکن برای جذب آموزگاران و معلمان متخصص از فارغ التحصیلان این رشته‌ها در ردیف‌های استخدامی آزمون سراسری آن وزارتخانه متناسب با نیاز در واحدهای زیر مجموعه، اقدام لازم صورت نگرفته است.

این رشته به آزمون استخدامی معلمان اضافه می شود

همچنین در هنرستان‌ها و مدارس مرتبط، به دلیل عدم جذب نیروی متخصص و استفاده از متخصصان رشته‌های غیر مرتبط قطعاً نتایج مدنظر برای توسعه گردشگری حاصل نمی‌شود.

با توجه به فراخوان جدید استخدامی آن وزارتخانه و عدم درج رشته‌های مرتبط با صنعت گردشگری دستور فرمائید ضمن اصلاح و درج کد رشته‌های گردشگری و هتلداری در ردیف‌های جدید از ظرفیت متخصصان و فارغ التحصیلان رشته‌های فوق الذکر در این آزمون و آزمون‌های بعدی استفاده شود.