تغییرات درکف دست، ناخن‌ها وانگشتانتان راجدی بگیرید

به گزارش افکار نیوز به نقل از ايسنا، دستهاي انسان و بخشهاي مختلف آن از جمله انگشتان و ناخن به عنوان بارومتر سلامتي عمل ميكند و كوچكترين تغييرات در آنها ميتواند حاكي از وجود مشكلي در سلامتي باشد.

رنگ ناخن‌ها باید مایل به صورتی باشد. اگر به رنگ زرد مایل به سبز دیده شود به احتمال زیاد فرد به عفونت‌های قارچی مبتلا شده است. همچنین ناخن‌ زردرنگ می‌تواند حاکی از وجود مشکلی در شش‌ها باشد. در صورتی که سطح ناخن شما به صورت قاشقی باشد و حالت فرورفتگی داشته باشد نشانه‌ای از کمبود آهن و کم‌خونی است.

لرزش دست یکی دیگر از نکاتی است که باید به آن توجه شود. دست بیشتر افراد ممکن است دارای لرزش باشد اما اگر مقدار لرزش‌ها به میزان قابل توجهی رسید اولین علایم ابتلا به بیماری پارکینسون است که سیستم عصبی را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

خشک بودن پوست دستان نیز می‌تواند نشانه‌ای از کمبود کار غده تیروئید باشد که باعثمی‌شود پوست رطوبت خود را از دست بدهد. همچنین از دیگر عوامل آن می‌توان به حساسیت به مواد شوینده و آرایشی اشاره کرد.

به گزارش ايسنا به نقل از پايگاه اينترنتي ايندين تايمز، تعريق كف دست نيز بايد جدي گرفته شود. در مواقع استرس و عصبانيت احتمال دارد كف دستان عرق كند اما اگر اين مشكل در بيشتر اوقات هم ديده شود وجود اختلال در غده تيروئيد را نشان ميدهد. تيروئيد پركار موجب ميشود ميزان متابوليك افزايش يابد و به اين معني است كه بدن كالري بيشتري مي سوزاند و با بالا رفتن دماي بدن فرد عرق ميكند.