آغازطرح تعویض کارت پایان خدمت ازشهریوماه امسال

به گزارش افکار نیوز به نقل از ايسنا ، سردار کريمي، درباره آخرين وضعيت طرح تعويض کارتهاي معافيت، گفت: اين طرح از پنجم دي ماه سال ۹۰، آغاز و آخرين مهلت براي تعويض کارت معافيت تا اول تيرماه سال ۹۱ اعلام شد.

وی با اشاره به اینکه تعویض کارت‌های معافیت همچنان تا ابتدای شهریورماه امسال مهلت دارد، افزود: از اول تیرماه امسال، کارت‌های معافیت قدیمی، فاقد اعتبار می‌شود؛ بنابراین کسانی که قصد سفر به خارج از کشور یا درخواست دریافت گواهینامه و هر نوع کار اداری را داشته باشند، نمی‌توانند از کارت‌های معافیت قدیمی استفاده کنند و باید حتما نسبت به تعویض کارت‌های معافیت خود، تا پایان شهریور ماه اقدام کنند.

کریمی تصریح کرد: دوره زمانی برای تعویض کارت‌های معافیت از زمانی که هموطنان به مراکز پلیس + ۱۰ مراجعه می‌کنند تا ارسال کارت‌های جدید از طریق پست به در منازلشان، یک ماه به طول می‌انجامد.

جانشین سازمان وظیفه عمومی ناجا، یادآور شد: البته کسانی نیز هستند که ظرف ۱۵ روز موفق به دریافت کارت‌های خود شدند اما حداکثر زمانی که آنان باید منتظر باشند، یک ماه است هرچند تعویض برخی از کارت‌ها که اصالتشان نیاز به بررسی دارد(تنها یک درصد) ممکن است تا یک ماه و نیم نیز به طول انجامد.

وی درباره تعویض کارت‌های پایان خدمت اظهار داشت: کلیه کارت‌های معافیت و پایان خدمتی که از گذشته در دست مردم است، باید طی دو سال، تعویض شود، بنابراین پس از پایان تعویض کارت‌های معافیت یعنی از اول شهریورماه امسال، نسبت به تعویض کارت‌های پایان خدمت، اقدام خواهیم کرد.

کریمی افزود: از مردم می‌خواهیم که هرچه سریع‌تر در زمان‌های مقرر به دفاتر پلیس + ۱۰ برای تعویض کارت معافیت خود مراجعه کنند چرا که از ابتدای شهریورماه و آغاز طرح تعویض کارت‌های پایان خدمت، قطعا مدت مقرر برای تعویض کارت معافیت، افزایش خواهد یافت و آنان با ازدحام بیشتری روبرو خواهند شد.

وي تصريح کرد: همانطور که پيشبيني کرده بوديم، ۴۰ تا ۴۵ درصد مردم که داراي کارت معافيت قديمي هستند براي تعويض اقدام کردند و قطعا مراجعات مردمي در دو ماه باقي مانده نيز افزايش خواهد يافت و افراد باقي مانده در اين زمان براي تعويض کار تهاي خود اقدام خواهند کرد.