کشف بزرگترین محموله قاچاق در سال جاری

به گزارش افکار نیوز ، فارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی مرزبانی خوزستان حمید هداوند گفت: بزرگترین محموله قاچاق امسال با ارزش بیش از ۷۷ هزار میلیارد ریال در سواحل بندر ماهشهر کشف شد.

وی با اشاره به تاکیدات فرماندهی مرزبانی ناجا مبنی بر لزوم انسداد واقعی مرزها و برخورد قاطع با قاچاقچیان کالا به ویژه کالاهای ممنوع الورود، تصریح کرد: در همین راستا ماموران پایگاه دریابانی ماهشهر در حوالی پاسگاه میرمحمد در سواحل خلیج فارس موفق به توقیف یک فروند لنج تجاری شده و ضمن بررسی مدارک و بازدید از محموله مشخص شد این لنج حامل بیش از ۱۰۰ تن کالای غیرمجاز و قاچاق است.

هداوند افزود: این لنج در دبی بارگیری شده بود و قصد داشت با استفاده از مدارک جعلی، کالاهای غیرمجاز را وارد خاک ایران کند.

این مقام مسئول اظهار کرد: لنج توقیف شده انواع کالاهای غیرمجاز از قبیل دارو، البسه، وسایل ورزشی، بیش از یک هزار حلقه لاستیک خودرو، بیش از ۳ میلیون عدد پودر و قرص غیرمجاز بدنسازی و ۶ میلیون عدد مواد محترقه همچنین ۶ هزار دستگاه لوازم الکتریکی از جمله تلویزیون، دوربین عکاسی، بیش از یک هزار و ۳۰۰ دستگاه موبایل، بیش از ۱۵ هزار دستگاه تجهیزات ماهواره را حمل می کرد که ارزش آن بیش از ۷۷ هزار میلیارد ریال برآورد شده است.