آیا مدارس قزوین فردا شنبه ۲۸ بهمن ۱۴۰۲ تعطیل است؟

والدین و دانش آموزان گرامی برای اطلاع از اینکه بدانید که آیا مدارس قزوین شنبه ۲۸ بهمن ماه ۱۴۰۲ به علت آلودگی،بارش برف یا برودت هوا تعطیل است یا خیر؟ با ما همراه باشید.

تاکنون خبر رسمی مبنی بر تعطیلی مدارس قزوین فردا شنبه اعلام نشده است.

کارشناس اداره کل هواشناسی قزوین گفت: بارش باران در استان از روز گذشته با ورود سامانه بارشی آغاز شده تا جایی که بیشترین میزان بارندگی ها مربوط به ایستگاه باران سنجی حاجی آباد با ۲۳ میلی متر بوده است.

مهدی آخوندی روز جمعه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: این در حالی است که میزان بارندگی ها در برخی مناطق دیگر این استان از جمله سیردان در بخش طارم سفلی ۱۸ میلی متر و آوج نیز ۱۶ میلی متر بوده و در قزوین نیز این میزان بارش ۴.۵ میلی متر ثبت شده است.

این کارشناس هواشناسی با تاکید بر اینکه سامانه بارشی امروز و فردا (شنبه) همچنان در استان فعال خواهد بود، تاکید کرد: بیشترین میزان فعالیت این سامانه بارشی برای امروز خواهد بود که با توجه به سردی هوا، بارش ها در مناطق کوستانی و بلند به صورت برف است.

وی ادامه داد: برای روزهای یکشنبه و دوشنبه هفته آینده با توجه به گذر امواج تراز میانی جو، در پاره ای از مناطق استان قزوین افزایش ابر و بارش های پراکنده پیش بینی می شود.

تعطیلی مدارس تهران سه شنبه ۲۳ بهمن ۱۴۰۲؟

به گفته آخوندی، از امشب نیز روند کاهش دما را در استان خواهیم داشت تا جایی که دماهای کمینه به آستانه صفر و کمتر از آن هم می رسد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به شدت بارندگی های امروز احتمال آبگرفتگی معابر، سیلابی شدن مسیل ها و رودخانه ها با احتمال وقوع تندر وجود دارد و به شهروندان توصیه می شود از اتراق کردن در حاشیه و بستر رودخانه و مسیل ها خودداری کرده و هنگام رانندگی مراقب لغزندگی سطح جاده ها و کاهش دید افقی باشند.

وی همچنین از شهروندان خواست با توجه به وقوع پدیده تندر، از انجام هرگونه فعالیت در هوای باز به ویژه در مناطق کوهستانی و بلند پرهیز کنند.

آخوندی اضافه کرد: در شبانه روز گذشته آوج با ۲ و رازمیان در بخش رودبار الموت غربی با ۲۰ درجه سانتیگراد خنک ترین و گرم ترین مناطق استان بودند و دمای هوای قزوین نیز در این مدت ۶ تا ۱۶ درجه سانتیگراد بالای صفر ثبت شده است.