با چند تکنیک از نشخوار فکری نجات پیدا کنیم

آیا متوجه شده اید که دائماً نگران چیزهای مختلفی هستید و ذهنتان اصلا آرامش ندارد؟ بیش از حد فکر کردن به یک موضوع گسترده تبدیل شده است که منجر به استرس، اضطراب و کاهش بهره وری می شود. وقتی بیش از حد فکر می کنید، در حلقه ای از افکار منفی گرفتار می شوید. با این حال، راهی برای شکستن این چرخه معیوب وجود دارد: تکنیک های ژاپنی.

فرهنگ ژاپنی گنجینه‌ای از خرد و تکنیک‌ها را برای مبارزه با این مشکل سلامت روان ارائه می‌کند که به طور بالقوه به توقف بیش از حد فکر کردن کمک می‌کند. می توانید تکنیک های زیر را امتحان کنید و شاهد رهایی از استرس باشید.

با چند تکنیک از نشخوار فکری نجات پیدا کنیم

9 تکنیک ژاپنی برای جلوگیری از نشخوار ذهنی

1. Kaizen philosophy

در قلب فلسفه کایزن، ایده بهبود مستمر از طریق تغییرات کوچک و تدریجی نهفته است. با تقسیم وظایف طاقت فرسا به مراحل قابل مدیریت و تمرکز بر پیشرفت تدریجی، می توانید فشار کمال گرایی را کاهش دهید و میل به تفکر بیش از حد را از خود دور کنید.

2. Ikigai

ایکیگای اغلب به عنوان «دلیل وجود» فرد توصیف می‌شود و نقطه تلاقی آن چیزی است که فرد دوست دارد، در آن چه خوب است، آنچه جهان به آن نیاز دارد و آنچه که می‌توان برای آن پرداخت کند. با شناسایی و همسو شدن با ایکیگای خود، می توانید هدف و جهت زندگی خود را به وضوح بیابید و خود را از چرخه تفکر بیش از حد آزاد کنید.

3. Kintsugi

کینتسوگی تکنیک ژاپنی است که به ما می آموزد عیب های خود را دوست داشته باشیم و از ما می خواهد به جای تعقیب یک ایده آل غیرممکن، عیوب را در آغوش بگیریم. ویشاخا سودانی، روانشناس می‌گوید: «با پذیرش عیب‌های خود و درس گرفتن از شکست‌ها، می‌توانید بر ترس از شکست غلبه کنید و ذهنیت پذیرش و رشد را در خود پرورش دهید.»

4. Shirin-Yoku

طبق مطالعه ای که توسط Environmental Health and Preventive Medicine منتشر شده است، این عمل از نظر علمی برای کاهش سطح استرس، کاهش فشار خون و افزایش رفاه کلی ثابت شده است. شیرین-یوکو، شامل غوطه ور شدن در طبیعت و تجربه ذهنی مناظر، صداها و احساسات جنگل و به طور کلی طبیعت است. گذراندن زمان در طبیعت باعث بهبود سلامت روان می شود.

5. Zazen

Zazen یک رشته مراقبه است که معمولاً تمرین اولیه سنت بودایی ذن است و شامل نشستن آرام و مشاهده افکاری است که بدون قضاوت یا وابستگی به وجود می آیند.

سودانی توضیح می‌دهد: «از طریق مدیتیشن منظم، می‌توانید ذهن خود را طوری آموزش دهید که نسبت به افکار مزاحم واکنش کمتری نشان دهد و به خود اجازه دهید از چنگال تفکر بیش از حد جدا شوید و آرامش درونی را تجربه کنید.»

6. Yugen

سودانی می گوید: «یوگن مفهومی است که به آگاهی از راز و زیبایی عمیق جهان، فراتر از آنچه می توان با کلمات بیان کرد، اشاره دارد.» نیاز به تجزیه و تحلیل آینده خود نداشته باشید که باعث می شود دائماً بیش از حد فکر کنید.

7. Mono no aware

این تکنیک آگاهی تلخ و شیرینی از ناپایداری همه چیز است و به شما کمک می کند تا حس عمیق همدلی و قدردانی را نسبت به لحظات زودگذر زندگی ایجاد کنید. ذهن آگاهی و حضور را در هر لحظه تمرین کنید تا مونو بدون آگاهی را در زندگی خود بگنجانید. می تواند شفقت بیشتری نسبت به خود و محیط اطرافتان ایجاد کند و خطر فکر کردن بیش از حد را کاهش دهد.

8.Wabi-sabi

وابی سابی فلسفه زیبایی شناسی ژاپنی است که زیبایی را در ناپایداری، نقص و سادگی می یابد. با پذیرش طرز فکر وابی سابی، افراد می توانند یاد بگیرند که استانداردهای غیر واقعی را کنار بگذارند و در جریان طبیعی زندگی رضایت داشته باشند و تمایل به تفکر بیش از حد را کاهش دهند.

9. Shoganai

سودانی می گوید: «شوگانای یک عبارت ژاپنی است که پذیرش شرایط خارج از کنترل فرد را نشان می دهد. به عبارت دیگر، به معنای «همین است که هست» و تنها چیزی که نیاز دارید این است که آن را بپذیرید.» با پذیرفتن اصل شوگانای، افراد می توانند نگرانی های دائمی را کنار بگذارند و در مورد چیزهایی که نمی توانند تغییر دهند نشخوار نکنند و با تسلیم شدن به جریان زندگی آرامش پیدا کنند.

سعی کنید از این تکنیک های ژاپنی پیروی کنید و با بیش از حد فکر کردن خداحافظی کنید!

با چند تکنیک از نشخوار فکری نجات پیدا کنیم