آخرین آمار امدادرسانی در استان های برفی

به گفته رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر ، خوشبختانه بارندگی در بیشتر استان‌ها رخ داد ولی ۱۳ استان متاثر از بارش ها نیازمند امداد و نجات شدند. بابک محمودی به همشهری می‌گوید: «عملیات امداد و نجات از ۲۶ بهمن شروع شد و تا ۲۸ بهمن ادامه داشت. ۱۹ محور کوهستانی به دلیل بارش برف دچار انسداد موقت یا طولانی شده بودند. همچنین آبگرفتگی در ۵۴ منطقه رخ داده بود.» او تاکید می‌کند: «عملیات امداد و نجات به ۱۴ شهر و ۲۱ روستا انجام شد.»

به گفته رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر، به دلیل تصادفات جاده‌ای ۱۱۵ مصدوم در سوانح ترافیکی گرفتار شده بودند که خوشبختانه عملیات رهاسازی صورت گرفت. محمودی می‌گوید:‌ «غذا، آب و پتو به مقدار لازم در اختیار مردم در استان‌های مختلف قرار گرفت و از این بابت مشکلی وجود نداشت.» 

آخرین آمار امدادرسانی در استان های برفی

او عنوان می کند: «در این روزها امدادرسانی به ۵۹۶۸ نفر انجام شد و البته عملیات نجات به ۴۷۴ نفر صورت گرفت. همچنین ۳۲۶ نفر به مراکز درمانی منتقل شدند. خدمات سرپایی به ۲۶۴ نفر نیز صورت گرفت.»

به گفته محمودی، ۸۵۰ عملیات امدادی صورت گرفت. رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر اضافه می کند:‌ «آب داخل ۱۵۹ واحد مسکونی رفته بود که با تلاش همکاران ما تخلیه آب انجام شد.»