مدارس البرز و کرج فردا سه شنبه ۱ اسفند ماه ۱۴۰۲ تعطیل است؟

مدیرکل هواشناسی استان البرز انباشت برف، کاهش محسوس دما، یخبندان و مه آلودگی را برای این استان پیش بینی کرد.

آرش بهاروند احمدی در گفت و گو با مهر گفت: تحلیل آخرین الگوهای پیش یابی حاکی از استقرار جوی پایدار در منطقه البرز مرکزی است که به موجب آن در بعضی ساعات مه رقیق و یخبندان در استان مورد انتظار است.

وی مطرح کرد: امروز دوشنبه آسمان کمی تا نیمه ابری است و به تدریج صاف می‌شود و فردا سه شنبه آسمان صاف تا قسمتی ابری همراه با مه آلودگی در بعضی ساعات و یخبندان است و برای چهارشنبه نیز آسمانی صاف تا قسمتی ابری پیش بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان البرز با اشاره به پیش بینی رشد ابر در بعضی ساعات، مه آلودگی و یخبندان برای روز چهارشنبه بیان کرد: مطابق با هشدار سطح نارنجی در ارتفاعات و جاده‌های کوهستانی با توجه به حجم برف انباشته، سقوط بهمن و ریزش سنگ مورد انتظار است.

بهاروند احمدی انباشت برف، کاهش محسوس دما، یخبندان و مه آلودگی را نوع مخاطره موجود و سقوط بهمن و ریزش سنگ، اختلال تردد در معابر، کاهش دید و لغزندگی در سطح جاده‌ها را اثرهای آن عنوان کرد.

وی با تاکید بر ضرورت به همراه داشتن تجهیزات زمستانی و زنجیر چرخ هنگام تردد از جاده‌های کوهستانی عنوان کرد: از هر گونه اجرای عملیات بتن ریزی با توجه به دمای هوا و یخبندان‌های متناوب خودداری یا ضوابط هوای سرد و تدابیر احتیاطی مطابق با آئین نامه انجام شود.