تعطیلی مدارس خرم اباد و لرستان فردا شنبه ۵ اسفند؟

تعطیلی مدارس لرستان فردا شنبه ۵ اسفند اختمال دارد زیرا با ورود سامانه بارشی از شنبه به این استان احتمال کولاک برف در محورهای مواصلاتی لرستان وجود دارد.

بنا بر این گزارش، با ورود سامانه بارشی، نیمه شرقی استان تحت تاثیر بیشتر قرار می‌گیرد، بارش پراکنده و رگباری باران، رعد و برق، رگبار برف در مناطق سردسیر، بارش برف در ارتفاعات و نواحی کوهستانی، در نواحی مستعد احتمال رگبار تگرگ، وزش باد نسبتا شدید تا شدید لحظه‌ای، کاهش دما از جمله مخاطرات پیش‌بینی‌شده است و سامانه بارشی صبح دوشنبه از استان خارج می‌شود.

با ورود سامانه بارشی به لرستان، احتمال بروز مخاطراتی مانند لغزندگی سطح جاده‌ها، اختلال در تردد، ایجاد رواناب، کولاک برف در محورهای مواصلاتی کوهستانی، احتمال وارد شدن خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها و تابلوهای تبلیغاتی، مه‌آلودگی هوا و کاهش میدان دید افقی پیش‌بینی می‌شود.

تعطیلی مدارس خرم اباد و لرستان فردا شنبه ۵ اسفند؟

بنا بر اعلام اداره کل هواشناسی لرستان در این شرایط، توقف نکردن در بستر و حاشیه رودخانه‌ها، احتیاط در عبور از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، کوهنوردی نکردن، محافظت از تاسیسات، آمادگی دستگاه‌های امدادی، مدیریت مصرف حامل‌های انرژی و سایر اقدامات پیشگیرانه توصیه می‌شود.