آیا فردا مدارس سیستان و بلوچستان و زاهدان فردا تعطیل است؟

فعالیت سامانه بارشی در سیستان و بلوچستان، علاوه بر آبگرفتگی معابر در برخی از شهرستان های استان، فعالیت مدارس را از حضوری به غیر حضوری تغییر داد.

با توجه به هشدارهای هواشناسی مبنی بر ورود سامانه بارشی به سیستان و بلوچستان، تمامی دستگاه‌های امدادی و خدماتی به حالت آماده باش در آمدند.

با ورود سامانه شاهد بارش باران در نقاط مختلف استان بودیم که این بارندگی باعث آبگرفتگی معابر، کاهش دما، مه گرفتگی و غیره شده است.

رئیس اداره پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای هواشناسی سیستان و بلوچستان، از ثبت بارش باران از ۴۳ ایستگاه هواشناسی و باران سنجی استان خبر داد.

علی ملاشاهی در گفت‌وگو با مهر، افزود: طی شبانه روز گذشته از ۴۳ ایستگاه هواشناسی و باران سنجی گزارش باران مخابره شده است.

وی ادامه داد: از زابل ۱.۶، زهک ۲.۸، تمندان ۱۵.۵، ایرانشهر ۱.۱ میلی متر باران گزارش به ثبت رسیده و این بارش‌ها طی شب گذشته نیز تداوم داشته است.

وی تاکید کرد: براساس نتایج نقشه‌های پیش بینی و پیش یابی هواشناسی، تا فردا در سطح استان افزایش ابر، بارش باران، برخی نقاط رگبار و رعدوبرق با احتمال تگرگ، تندباد لحظه‌ای، کاهش موقتی و محسوس دما و ارتفاعات نیمه شمالی بارش برف انتظار می‌رود.

ملاشاهی تصریح کرد: امروز در نواحی مرکزی از سمت جنوب غرب و امروز و فردا در شمال استان از سمت شمال وزش باد نسبتاً شدید تا شدید همراه با گردوخاک خواهیم داشت.

وی بیان کرد: روی دریا تا سه شنبه وزش باد نسبتاً شدید و تاپایان هفته بارش باران گاهی رگبار و رعدوبرق و دریا مواج پیش بینی می‌شود..

وی اضافه کرد: سه شنبه در جنوب و جنوب شرق و چهارشنبه و پنجشنبه در سطح استان، شرایط برای بارش باران گاهی رگبارو رعدوبرق فراهم خواهد بود.

این کارشناس هواشناسی، توصیه کرد: ساکنان تحت تأثیر این سامانه بارشی، از فعالیت‌های کوهنوردی به ویژه صعود به قله تفتان پرهیز کرده و از اسکان و تردد در حاشیه مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی در زمان بارندگی خودداری کنند، از محصولات کشاورزی محافظت کرده و از چرای دام در مناطق مرتفع خودداری و احتیاط در ترددهای دریایی و برای کاهش خسارات احتمالی تمهیدات لازم در نظر گرفته شود.

محورهای مواصلاتی دلگان مسدود شدند

رئیس ستاد مدیریت بحران از مسدود شدن محور دلگان به ایرانشهر و دلگان به ذهکلوت خبر داد و گفت: بر اثر بارندگی و جاری شدن سیلاب‌ها و روان آب‌ها محورهای مواصلاتی این شهرستان مسدود شده‌اند.

عبدالغفور حسینی افزود: از رانندگان و تمامی کسانی که در حال تردد در این محورها هستند، در خواست می‌شود تا اطلاع بعدی از تردد در این محورها خود داری کنند.

وی همچنین از اماده باش ستاد مدیریت بحران نیز خبر داد و گفت: تمامی دستگاه‌ها و عوامل ستاد مدیریت بحران از روز گذشته تاکنون به حالت Hماده باش در آمده‌اند.

‌غیر حضوری شدن مدارس بر عهده مناطق آموزش و پرورش و فرماندارها

مسؤول روابط عمومی آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان از غیر حضوری شدن برخی از مدارس شهرستانها خبر داد و گفت: تعطیلی و غیر حضوری شدن مدارس بر عهده مدیران مناطق آموزش و پرورش و فرمانداز شهرستانها به عنوان رئیس ستاد مدیریت بحران است.

مدارس سیستان و بلوچستان و زاهدان فردا سه شنبه ۸ اسفند ماه ۱۴۰۲ تعطیل است؟

داوود گلی افزود: تا این لحظه برخی از شهرستانهای جنوب و مرکز سیستان و بلوچستان مدارس را غیر حضوری اعلام کرده‌اند و مدارس مناطق سیستان و زاهدان همچنان دایر اعلام شده اما براساس شرایط امکان تعطیلی مدارس در این مناطق نیز وجود دارد.

وی خاطر نشان کرد: بنا بر اعلام، تا این لحظه تمامی مدارس روستاها و مدارس شهر در تمامی مقاطع (متوسطه دوم با نظر آموزش و پرورش) منطقه بزمان، تمام دوره‌های تحصیلی در سراسر شهرستان خاش در نوبت صبح و عصر، کلیه مدارس شهرستان راسک و مدارس دو شیفت صبح و عصر در دلگان با توجه به بارش باران وکاهش دما و آب گرفتگی معابر امروز دوشنبه غیر حضوری و به صورت مجازی برگزار خواهد شد.

وی در پایان گفت: مردم و هم استانی‌ها اخبار مرتبط با تعطیلی‌های مدارس را از رسانه‌های جمعی و گروهی دنیال کنند.

‌آماده باش نیروهای راهداری سیستان و بلوچستان در پی هشدار سازمان هواشناسی

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان از آماده باش کامل نیروهای راهداری استان در پی هشدارسازمان هواشناسی در تمام محورهای مواصلاتی تحت پوشش این اداره کل خبرداد.

ایوب کرد در گفت‌وگو با مهر، افزود: در پی هشدار هواشناسی و ورود سامانه بارشی به استان، درحال حاضر ۱۸ اکیپ راهداری با ۲۰۰ نفر نیروی راهداری در محورهای مواصلاتی تحت پوشش این اداره کل مستقر و به حالت آماده باش هستند.

وی در ادامه افزود: پنج ر اهدارخانه در محورهایی که با بارندگی بیشتری مواجه خواهند بود تجهیز شده تا رانندگان و مسافران در صورت ضرورت در این راهدار خانه‌ها مستقر شوند.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوجستان تاکید کرد: ضمن تمهیدات به عمل آمده، به کلیه کاربران جاده‌ای توصیه می‌شود تا ضمن صرف نظر از سفرهای غیر ضروری، در صورت اقدام به سفر حتماً از سلامت فنی اتومبیل خود مطمئن گشته و تجهیزات ایمنی و گرمایشی مورد نیاز را با خود به همراه داشته باشند و در نهایت حتماً هنگام بارش برف و یخبندان از زنجیر چرخ استفاده کنند.

کرد در پایان از رانندگان خواست تا قبل از اقدام به سفر با شماره تماس ۱۴۱ مرکز مدیریت راه‌ها تماس گرفته و با اطلاع از وضعیت راه‌ها نسبت به سفر اقدام کنندو در شرایط ناپایدار جوی از سفرهای غیر ضروری پرهیز کنند.