مدارس برخی شهرها و استان‌های کشور تعطیل شد

تعطیلی مدارس استان البرز

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار البرز گفت: سه‌شنبه «هشتم اسفند ماه»، مهدهای کودک و پیش دبستانی تعطیل و آموزش در مقطع ابتدایی به صورت غیرحضوری است.

احمد افضلی، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار البرز  گفت: با توجه به پیش‌بینی سازمان هواشناسی مبنی بر تقویت سامانه بارشی و یخبندان، سه‌شنبه «هشتم اسفند ماه»، مهدهای کودک و پیش دبستانی تعطیل و آموزش در مقطع ابتدایی به صورت غیرحضوری است.

او با اشاره به اینکه این تصمیم در پی برودت هوا و افزایش مصرف گاز اتخاذ شده است، بر ضرورت رعایت الگوی مصرف تاکید و از شهروندان درخواست کرد مدیران استان را با مدیریت مصرف بهینه انرژی به منظور جلوگیری از تعطیلی صنایع یاری کنند.

گفتنی است ایران به عنوان اولین دارنده مجموع ذخایر نفت و گاز در جهان، به دلیل رشد فزاینده مصرف در سال‌های اخیر از یک سو و سرعت پایین توسعه ظرفیت‌های تولیدی کشور از سوی دیگر، با ناترازی در تولید و مصرف انرژی از جمله در بنزین و برق و به ویژه گاز مواجه شده است.

تعطیلی مدارس استان مرکزی

سرپرست اداره کل مدیریت بحران استان مرکزی گفت: فعالیت مدارس استان مرکزی روز سه‌شنبه غیرحضوری شد.

حجت‌الله کاظمی، سرپرست اداره کل مدیریت بحران استان مرکزی اظهار کرد: به علت بارش برف، یخبندان، برودت هوا و ضرورت مدیریت مصرف گاز؛ سه‌شنبه «هشتم اسفند ماه» فعالیت تمامی مدارس و آموزشگاه‌های استان به صورت غیرحضوری و مهدهای کودک تعطیل است.

او افزود: فعالیت دانشگاه‌ها، ادارات و بانک‌های استان با یک‌ونیم ساعت تأخیر آغاز خواهد شد.

سرپرست مدیریت بحران استان مرکزی گفت: انتظار است شهروندان و اهالی استان مرکزی، ضمن جلوگیری از ترددهای غیرضروری در سطح معابر و جاده‌ها؛ با توجه به برودت هوا در مصرف گاز نیز صرفه‌جویی لازم را داشته باشند.

تعطیلی مدارس استان خراسان جنوبی

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: سه‌شنبه «هشتم اسفند ماه»، مدارس سربیشه، درمیان، زیرکوه و قاین غیرحضوری خواهد بود.

سیدعلیرضا موسوی‌نژاد، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: تمامی مدارس چهار شهرستان زیرکوه، قاین، درمیان و سربیشه سه‌شنبه تعطیل خواهد بود.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی بیان کرد: مدارس ابتدایی و کودکستان‌های تمامی مدارس بخش سرداران نهبندان سه‌شنبه، هشتم اسفند ماه، غیرحضوری فعالیت می‌کنند.

مدارس برخی شهرها و استان‌های کشور تعطیل شد

تعطیلی مدارس استان لرستان

به علت بارش برف، یخبندان و برودت هوا مدارس برخی شهرهای لرستان غیرحضوری شد.

روابط عمومی آموزش و پرورش لرستان اعلام کرد: به علت بارش برف، یخبندان و برودت هوا مدارس ابتدایی نوبت صبح شهرهای خرم آباد، ازنا، الیگودرز، بروجرد دورود، دلفان، سلسله و بخش‌های کاکاوند، اشترینان، زاغه، بیرانوند، شول آباد و سیلاخور به صورت مجازی در بستر شبکه شاد برگزار می‌شود و مدارس متوسطه اول و دوم نوبت صبح شهرهای و بخش‌های ذکر شده با تاخیر و راس ساعت ۹ صبح فعالیت خود را شروع می‌کنند.

همچنین ادارات این شهرها و بخش‌ها با تاخیر، ساعت ۹ آغاز به کار خواهد کرد.

سایر شهرهای استان فعالیت مدارس طبق روال عادی است.