آیا مدارس خراسان جنوبی فردا ۹ اسفند تعطیل است؟

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی گفت: مصرف گاز به واسطه بارش برف و برودت هوا در کل کشور افزایش یافته و چون خراسان جنوبی انتهای خط سراسری است با افت فشار مواجه شده‌ایم.

محمدعلی آخوندی روز سه‌شنبه افزود: اگر مصرف انرژی مدیریت نشود ممکن است افت فشار ادامه داشته باشد و با قطع گاز مواجه شویم.

وی گفت: یکی از دلایل تعطیلی ادارات و مدارس در استان به خاطر مدیریت مصرف گاز است اما امروز چون ادارات به سمت استفاده از سوخت دوم رفتند در زمان حاضر موضوع تعطیلی منتفی شده و ممکن است برای فردا و پنجشنبه مجدد در ستاد مدیریت بحران استان به منظور مدیریت شرایط پایداری گاز تصمیم‌گیری شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی اظهار کرد: تصمیمات در ستاد مدیریت بحران براساس نظرات کارشناسی دستگاه‌های تخصصی برای موضوعات مختلف جمع بندی می‌شود و تصمیم‌گیری با مقامات ارشد استان است.

وی افزود: در حوزه مدارس آموزش و پرورش تصمیم گیرنده بوده لذا به خاطر نگرانی خانواده‌ها از وضعیت جوی و مساله افت فشار گاز بهتر است غیر حضوری شدن مدارس با جدیت بیشتری دنبال شود.

شرایط ویژه برای پنج شهرستان استان لحاظ شد

آخوندی گفت: با توجه به استمرار بارش برف، ستاد مدیریت بحران استان برای پنج شهرستان در روز سه‌شنبه هشتم اسفند ماه شرایط ویژه لحاظ کرد. 

وی تصریح کرد: با هماهنگی‌های صورت گرفته و لحاظ جمیع شرایط، آموزش در تمامی مقاطع تحصیلی در بخش سرداران شهرستان نهبندان و شهرستان‌های زیرکوه، سربیشه، درمیان و قاینات امروز به صورت غیرحضوری خواهد بود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی افزود: طبق اعلام آموزش و پرورش مدارس دوره ابتدایی شهرستان بیرجند هم غیرحضوری است.

وی با اشاره به پیشنهاد پلیس راه و اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گفت: با توجه به یخ زدگی جاده ها متأثر از استمرار بارش برف و برودت هوا در ابتدای صبح، با هدف حفظ ایمنی ترددها، ادارات و دستگاه های اجرایی در شهرستان‌های سربیشه، درمیان، زیرکوه و قاینات امروز با ۲ ساعت تأخیر آغاز به کار می‌کنند.

آخوندی با بیان اینکه بارش نزولات جوی و برودت هوا تا اوایل هفته آینده ادامه دارد گفت: توصیه به هم استانی‌ها این است که از سفرهای غیرضروری بپرهیزند و در صورت ضرورت انجام سفر، رعایت سرعت مطمئنه و استفاده از امکانات و تجهیزات لازم به ویژه زنجیر چرخ الزامی است.

وی با اشاره به گزارش‌های رسیده از خراسان رضوی و بارش مداوم برف در این استان که منجر به تعطیلی مدارس در اغلب شهرستان‌ها شده است اظهار کرد: با توجه به بارش شدید برف در محور بیرجند - مشهد، شهروندان برنامه سفر خود به سمت مشهد مقدس را به زمان دیگری موکول کنند.

آیا مدارس خراسان جنوبی فردا ۹ اسفند تعطیل است؟

استان خراسان جنوبی به مرکزیت بیرجند دارای ۱۱ شهرستان است.

بارش برف از روز یکشنبه هفته جاری در خراسان جنوبی آغاز شد و همچنان در اغلب مناطق این استان ادامه دارد.

بنا به تصمیم ستاد مدیریت بحران استان روز گذشته ادارات، دانشگاه‌ها و مدارس ۶ شهرستان استان تعطیل بود اما روز (سه‌شنبه) ادارات باز است.

بنا به پیش بینی هواشناسی بارندگی‌ها تا پایان هفته ادامه دارد.