پلیس راهور  سرعت مجاز در اتوبان‌ها و آزادراه‌ها را اعلام کرد

سرهنگ احسان مومنی، معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ گفت: یکی از علت‌های اصلی تصادفات سرعت و سبقت است. راننده‌ای که سرعت می‌رود مجبور به لایی کشی و سبقت نیز می‌شود. 

او افزود: ۹ درصد از آمار کل تصادفات به سرعت بازمیگردد که مستقیم در تصادفات نقش دارد. سرعت از علل اصلی تصادفات منجر به فوت و جرح و واژگونی‌ها و برخورد با شی ثابت می‌باشد. 

معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ بیان داشت: ماده ۱۲۶ آیین‌نامه راهنمایی و رانندگی سرعت را تعریف کرده است که در داخل شهر‌ها و آزادراه‌ها، حداقل ۷۰ و حداکثر ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت است که ما در سطح تهران آزادراه نداریم. 

سرهنگ مومنی افزود: در شهر تهران بزرگراه‌های شمالی به جنوبی مانند بزرگراه امام علی‌(ع)، شهید چمران و بزرگراه یادگار به خاطر شیبی که دارند حداکثر سرعت در آن‌ها ۸۰ کیلومتر بر ساعت است. 

معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ  گفت: در بزرگراه‌های شرقی و غربی بر اساس نوع بافت و نوع خودرو‌هایی که تردد می‌کنند میزان سرعت آن‌ها را تعریف کرده‌ایم. معمولا میزان سرعت در اکثر مسیر‌های شرقی وغربی تهران ۹۰ کیلومتر بر ساعت هستند. 

 پلیس راهور  سرعت مجاز در اتوبان‌ها و آزادراه‌ها را اعلام کرد

معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ اظهار داشت: حداکثر سرعت در خیابان‌های اصلی ۶۰ کیلومتر و خیابان‌های فرعی ۵۰ کیلومتر و میادین و معابر ۳۰ کیلومتر بر ساعت است که اگر شهروندان با ۳۰ کیلومتر سرعت حرکت کنند، معمولا حادثه خاصی روی نمی‌دهد و سپر به سپر است و شاهد واژگونی و فوت نخواهیم بود. 

معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ گفت: اولین بزرگراهی که تصادفات در آن زیاد است، بزرگراه امام علی (ع) به خاطر شیبی که دارد، است و بزرگراه بعدی بزرگراه آزادگان است که هفت مسیر رفت و هفت مسیر برگشت دارد و بزرگراه شهید لشگری رتبه سوم را داراست که بخاطر اینکه صبح‌ها تردد بسیار زیادی به سمت تهران دارد و رانندگان با سرعت زیاد در حال تردد هستند تا به محل کار خود برسند و در غروب هم به دلیل خارج شدن و زود رسیدن به مقصد نیز با سرعت تردد می‌کنند که باعث تصادفات می‌شود.