مدارس سیستان و بلوچستان و زاهدان فردا دوشنبه ۱۴ اسفند تعطیل است؟

ستاد مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان در پی هشدار سطح نارنجی هواشناسی، اطلاعیه‌ای صادر کرد.

به دنبال هشدار سطح نارنجی توسط اداره کل هواشناسی، ستاد بحران استانداری اطلاعیه‌ای صادر کرد.

در این اطلاعیه آمده است، به استناد هشدار هواشناسی سطح نارنجی شماره ۳۴ مورخ سیزدهم اسفند ۱۴۰۲ اداره‌کل هواشناسی استان بر اساس آخرین الگوهای پیش‌یابی شرایط جوی سامانه بارشی از صبح سه‌شنبه پانزدهم اسفند تا بعدازظهر چهارشنبه مورخ شانزدهم اسفند ۱۴۰۲ فعال خواهد بود.

همچنین این اطلاعیه می‌افزاید: فعالیت این سامانه به صورت بارش باران، برخی نقاط رگبار و رعد و برق با احتمال تگرگ، تندباد لحظه‌ای به ویژه در جنوب غرب استان، شهرستان‌های زرآباد، فنوج، لاشار، قصرقند، نیکشهر، سرباز، راسک، کنارک، چابهار و دشتیاری خواهد بود.

اطلاعیه ستاد بحران اضافه می‌کند: آب‌گرفتگی معابر، لغزندگی جاده‌ها، سیلابی‌شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها، خسارت به محصولات کشاورزی، وقوع صاعقه، تشکیل مه و کاهش میدان دید و نیز تداوم سرریز شدن سدها از مخاطرات این پدیده جوی خواهد است.

مدارس سیستان و بلوچستان و زاهدان فردا دوشنبه ۱۴ اسفند تعطیل است؟

در این اطلاعیه توصیه می‌شود: از تردد در حاشیه و بستر مسیل‌ها و رودخانه‌ها، چرای دام در مناطق مرتفع و همچنین از فعالیت‌های کوهنوردی خودداری شود و احتیاط در رانندگی، محافظت از محصولات کشاورزی، آمادگی سازمان‌های امدادی و کمک‌رسان از جمله راهداری‌ها و شهرداری‌ها در نظر گرفته شود.