خط ۸ مترو از چند منطقه تهران عبور می‌کند؟

علیرضا زاکانی امروز در آئین آغاز عملیات اجرایی پروژه احداث خط 8 مترو تهران اظهار کرد: یکی از ویژگی‌های جدیدی که در این دوره مدیریت شهری دنبال شد، توجه به نیازهای مردم و برنامه‌ریزی برای کارهای بلندمدت است.

وی ادامه داد: از نیمه اول سال گذشته تا امروز 107 پویش افتخار و امید داشتیم که بر اساس محاسبه‌ای که انجام شده تا صدمین پویش افتخار و امید 178 هزار میلیارد تومان برای 861 پروژه هزینه شده که 84 درصد آن پروژه‌هایی بوده که در همین دوره آغاز و تکمیل به اتمام رسیده است؛ 66 درصد پروژه‌ها مربوط به نیمه‌جنوبی شهر است که نشان از توجه به عدالت توزیع و خدمات در سطح شهر تهران دارد.

شهردار تهران تصریح کرد: در سال جاری تاکنون یک میلیون و 520 هزار تن آسفالت‌ریزی انجام شده که تقریبا سه برابر 10 سال دوره‌های گذشته است؛ در روزهای گذشته 2000 هکتار فضای سبز پیرامون شهر تهران به بهره برداری رسید که نیمی از آن درختان مثمر و 250 هکتار آن آبیاری به‌صورت زیرسطحی است.

زاکانی با اشاره به اینکه در حال حاضر تکمیل برخی خطوط همانند خط 7 مترو تهران و خط 4 آن آغاز شده و در حال پیگیری است، افزود: امسال خطوط جدید همانند خط 10 که از غرب به شرق می‌رود آغاز شده و امروز نیز آغاز عملیات خط 8 مترو تهران انجام شد؛ 2 خط از 4 خط جدید خطوط تبادلی هستند و همه خطوط را به یکدیگر متصل می‌کند.

وی اظهار کرد: کار میان‌مدتی که آغاز شده این است که برای نخستین بار طرف ایرانی و خارجی ساخت خط 8 مترو تهران پذیرفته است که کار را آغاز کنند و از طریق تهاتر ملک به مرور و به قیمت روز کار را پیش ببرند که این شیوه جدیدی از تامین منابع مالی است و در حقیقت یک نوآوری قلمداد می‌شود که برای خطوط 9 و 11 نیز همین روش را در پیش خواهیم گرفت. در سال آینده آزادراه شهید شوشتری به بهره‌برداری می‌رسد. خط 9 از مشیریه آغاز می‌شود.

خط ۸ مترو از چند منطقه تهران عبور می‌کند؟

شهردار تهران گفت: خط 8 مترو تهران که از 11 منطقه تهران عبور می‌کند و با 9 خط مترو تداخل دارد. قطعا در ماه‌های آتی خطوط 9 و 11 نیز عملیات احداث‌شان آغاز می‌شود و در سال 1410 خطوط مترو به اتمام می‌رسد تا به این ترتیب بتوانیم سهم حمل و نقل عمومی را به 70 درصد برسانیم تا مردم کمتر نیاز داشته باشند که از خودرو شخصی استفاده کنند. قطعا شروع احداث خط 8 مترو تهران از محدوده مسعودیه پیام توجه به این نکته را به عنوان یک اولویت خدمت‌گذاری مخابره می‌کند.