مدارس سیستان و بلوچستان و زاهدان فردا یکشنبه ۲۰ اسفند تعطیل؟

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: تمامی دستگاه‌های اجرایی و خدمات رسان از امروز شنبه به حالت آماده باش هستند و در ماجرای سیل هیچ مشکل کمبود اعتباری وجود ندارد.

ایرنا نوشت: محمد کرمی شامگاه جمعه در جلسه کارگروه ستاد مدیریت بحران زرآباد، بیان کرد: با توجه به بارندگی فردا بر حسب هشدارهای هواشناسی مرکز اصلی این بارش در زرآباد است که احتمال تغییر سامانه نیز وجود دارد و از هشدار سطح رنگ قرمز به نارنجی تغییر یافته و مدت زمان آن کم، بنابراین پیش بینی حدود ۸۰ میلی‌متر بارندگی وجود دارد.

وی افزود: تمامی دستگاه‌ها اقدامات لازم را انجام و اطلاع رسانی کنند، مردم آمادگی لازم را داشته باشند و اگر قرار است وسایلی تهیه که شاید روستایی راه آن به مدت ۲ روز بسته شود یا بانوان باردار پرخطر را به نقاط امن منتقل کنند تا مشکلی رخ ندهند.

استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: دستگاه‌ها در حال آماده باش هستند، مدیران کل بدانند در موضوع اعتبارات مشکلی وجود ندارد، کسی معطل پول و امکانات در این منطقه نباشد، تمامی دستگاه‌های خدمات رسان باید پای کار باشند.

وی گفت: در بخش لایروبی رودخانه‌ بلافاصله بعد از بارندگی فرماندار زرآباد ۲ دستگاه لودر گرفته و کار شروع شود، هزینه آن پرداخت شده قرارداد را منعقد کنید.

کرمی اظهار کرد: جهاد کشاورزی همانطور که قبلاً هم اعلام کرده‌ایم توسعه این منطقه را باید پیگیری کند.

وی خاطرنشان کرد: باید پیش بینی کنید تا آب‌های سطحی مهار شود، مطالعاتی در بالا دست و پایین دست در دستور کار قرار دارد تا این حجم از آب شیرین به دریا نرود و از آن استفاده کنیم.

استاندار سیستان و بلوچستان افزود: در بخش آبرسانی آب منطقه زرآباد از سد کهیر تامین و طرح لوله گذاری آن شروع شود، سد کهیر امسال حدود ۲۳۰ میلیون متر مکعب آبگیری شد که علاوه بر تامین آب شهرها، آب کشاورزی هم تامین می‌شود.

وی بیان کرد: توسعه سدها در دستور کار است، بخش آبخیزداری بسیار مهم بوده بندهای بتنی باید اجرا تا آب مهار شود و مشکل کشاورزی نداشته باشیم.

مدارس سیستان و بلوچستان و زاهدان فردا یکشنبه ۲۰ اسفند تعطیل؟

کوتاهی در امر خدمت گذاری به مردم با کسی تعارف نداریم

کرمی ادامه داد: منطقه زرآباد به سرعت باید توسعه پیدا کند، بنیاد مسکن و تمامی مجموعه‌ها باید پای کار باشند و به سرعت کار را انجام دهند تا بخش ادارات فعال شود.

وی اظهار کرد: دستگاه‌های خدمات رسان مانند شهرداری و راهداری نگهداری آنها زیر صفر است اما خسارت آنها بیشتر، اگر دستگاهی نیاز دارید اجاره کنید تا مردم هم بهره‌مند شود، اگر از امکانات مردمی استفاده کنید بهتر است تا اینکه در مجموعه‌ای مانند شهرداری قبرستانی از ماشین وجود داشته باشد این مشکل در دستگاه‌های دولتی وجود دارد که اصلاً به امکاناتشان نمی‌رسند.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: هیچ محدودیتی برای کسی قائل نشده‌ایم، تامین اعتبار انجام شده، محکم هم تصمیم می‌گیریم.

وی خاطرنشان کرد: در ماجرای سیل منطقه کسی مشکل اعتباری نداشته یکسری مشکلات زیرساختی است باید اصلاح شود، در نیکشهر، قصرقند و بنت حدود ۴۴ روستا راه ارتباطی آنها قطع که سریعاً برطرف شد.

کرمی افزود: در مسوولیت خود دائماً پیگیر کار باشید و همه را پای کار بیاورید، اگر دستگاهی اجرایی کم کاری کرد فرمانداران اطلاع دهند تا مدیر را بازخواست کنیم با کسی تعارف نداریم.

وی تاکید کرد: توانمندی خود را در میدان به کارگیری کنید این انتظار ما از شما مدیران است، سرمایه‌گذاران را به منطقه فرا بخوانید و از ظرفیت مردم استفاده کنید، شرایط کار را برای مردم فراهم کرده هیچ اداره حق سختگیری ندارد همه باید کار را تسریع دهند.

مدارس سیستان و بلوچستان و زاهدان فردا یکشنبه ۲۰ اسفند تعطیل؟

استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: روستا باید مولد و تولید کننده باشد، سواحل مکران به علت تاکید رهبر معظم انقلاب به سرعت در حال رشد است و چابهار نیز رشد خوبی دارد، چند شهر ساحلی هم پیش بینی شده که توسعه یابد زرآباد یکی از آنها است.

وی گفت: سرمایه‌گذاران منطقه در اولویت هستند هر کدام از ما مدیران دوران مسوولیتی داریم که باید فردای قیامت پاسخگوی عملکرد خود باشیم.