آیا مدارس مشهد چهارشنبه ۲۳ اسفند تعطیل است؟

گفتنی است مدارس نوبت عصر خراسان رضوی، امروز سه‌شنبه ۲۲ اسفند ماه که تقارن با چهارشنبه سوری دارد به دلیل رعایت نکات ایمنی و سلامت دانش آموزان با دو ساعت تعجیل زودتر به پایان خواهد رسید.

به گزارش روابط عمومی آموزش‌وپرورش خراسان رضوی همچنین با عنایت به فرارسیدن ماه مبارک رمضان، ماه ضیافت الهی و بهار قرآن، ساعت شروع کلیه مدارس در نوبت صبح با یک ساعت تاخیر آغاز خواهد شد و ساعت پایان نوبت صبح به روال طبیعی خواهد بود.

پیش بینی هواشناسی:

با توجه به شرایط بارش احتمال آبگرفتگی موضعی مناطق شهری و افزایش سرعت و حجم آب در کانال های شهری افزایش دبی رودخانه ها وجود دارد این شرایط می تواند باعث خسارت به محصولات کشاورزی و رخداد سیل در مناطق مستعد باشد و همچنین احتمال آسیب به ساختمان ها و سازه هاو مسیرهای حمل و نقل وجود دارد. ، با توجه به شرایط بارش برف احتمال اختلال در عبور و مروز و لغزندگی خیابان ها و جاده ها و تاثیر در حمل و نقل و خدمات مسافرتی و طولانی شدن سفرها ، احتمال اختلال در سفرهای هوایی و ریلی ،احتمال قطع برق و اختلال در خطوط انتقال نیرو وجود خواهد داشت. ، باتوجه به شرایط دمایی احتمال احساس سرما و نیاز به پوشش مناسب وجود دارد.

آیا مدارس مشهد چهارشنبه ۲۳ اسفند تعطیل است؟

توصیه های هواشناسی:

کنترل و لایروبی شبکه آبراهها و لایروبی جویها و آبراهها و مسیلها عدم صعود به ارتفاعات و نواحی کوهستانی، احتیاط در تردد در مسیر نواحی کوهستانیعدم توقف در حاشیه رودخانه ها و مسیلها، عدم چرای دامها در ارتفاعات و حاشیه رودخانه ها و مسیلها، تمهیدات پیشگیرانه جهت کاهش خسارات در حوزه کشاورزی ، در صورت امکان از سفرهای غیر ضروری خودداری کنیدکودکان و افراد سالخورده در زمان لغزندگی معابر و کوچه‌ها حتی الامکان از منزل خارج نشوند.هنگام خروج از منزل از لباس مناسب و کفش عاج دار استفاده کنید.به منظور پیشگیری از سقوط از ارتفاع، از نزدیک شدن کودکان به لبه محل‌های مرتفع جلوگیری به عمل آید.به منظور پیشگیری از برخورد وسایل نقلیه عبوری حتما از پیاده رو عبور کرده و از تردد درسطح خیابان خودداری کنید.در هنگام رانندگی: در صورت امکان مسیر خود را برای شرایط بهتر تغییر دهیدتا جایی که می توانید از جاده های اصلی استفاده کنید.