آیا مدارس اصفهان سه شنبه ۲۸ فروردین ماه ۱۴۰۳ تعطیل است؟

اداره کل هواشناسی اصفهان درباره شرایط ناپایدار جوی، تندباد و احتمال وقوع سیلاب در مناطق مختلف استان از دوشنبه شب تا اوایل چهارشنبه هفته جاری هشدار زرد صادر کرد.

بر اساس هشدار مرکز پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور، رنگ زرد برای آگاهی بخشی، رنگ نارنجی برای حفظ آمادگی و رنگ قرمز برای اقدام است.

هواشناسی اصفهان با صدور اطلاعیه‌ای از بارش باران و در مناطق سردسیر برف، وزش باد به نسبت شدید، نوسان دما، مه آلودگی و کاهش دید در مناطق جنوبی، غربی و مرکزی استان از امروز تا چهارشنبه هفته جاری خبر داد.

منطقه اثر این مخاطره در سمیرم، بویین میاندشت، فریدن، فریدونشهر، برخوار،‌ اصفهان، چادگان، خوانسار، دهاقان، دهق، فلاورجان، لنجان، کبوترآباد،کوهپایه، مبارکه، مورچه خورت، نایین، ورزنه و نجف‌آباد پیش بینی شده است.

فعالیت این سامانه بارشی، لغزندگی سطح جاده ها و معابر شهری، ایجاد روان‌آب، سیلابی شدن رودخانه‌های فصلی و مسیل ها و کولاک برف را بدنبال خواهد داشت.

در این اطلاعیه نسبت به احتمال خسارت به سازه‌های موقت و صنایع کشاورزی، کاهش دید و اختلال در تردد شهری و روستایی و احتمال سقوط اشیا هشدار داده شده است.

تندباد و باران

اداره کل هواشناسی استان اصفهان همچنین درباره پرهیز از فعالیت‌های کوهنوردی، گردشگری و کوچ عشایر، اطمینان از استحکام سازه های موقت، توقف در زیر ساختمان‌های نیمه ساز و درختان فرسوده و حاشیه رودخانه ها و مسیل ها نیز هشدار داد.

به گفته لیلا امینی رییس مرکز پیش‌بینی و مُخاطرات جوی اداره کل هواشناسی اصفهان، این موج با خود وزش باد شدید، ابرناکی و بارندگی بهمراه خواهد داشت.

وی افزود: فعالیت این سامانه برای روز سه‌شنبه بیشتر مناطق جنوب، جنوب غربی و تا حدودی مرکز استان را در بر می‌گیرد و تا اوایل وقت روز چهارشنبه فعال خواهد بود.

کارشناسان هواشناسی از مسافران درخواست کردند پیش از سفر از شرایط جوی مقصد مورد نظر و مسیرهای منتهی به آن مطلع شوند.