مدارس قم فردا چهارشنبه ۲۹ فروردین ماه ۱۴۰۳ تعطیل است؟

کارشناس اداره کل هواشناسی قم گفت: امروز وزش باد در قم در برخی ساعات به‌ویژه در بعد از ظهر باعث خیزش گردوخاک در مناطق شرقی این استان خواهد شد.

محمدرضا قاضی روز سه‌شنبه افزود: امروز سامانه بارشی روی نیمه جنوبی کشور فعال است و تاثیر آن برای استان قم به‌صورت افزایش ابر و سرعت وزش باد خواهد بود.

وی اضافه کرد: با توجه به این‌که بادی که این سامانه همراه دارد از نوع بادهای شرقی است، انتظار داریم در برخی ساعات و مناطق استان سرعت باد به ۴۰ تا ۵۰ کیلومتر بر ساعت برسد و گرد و خاک را برای قم به همراه داشته باشد.

وی با بیان این‌که به دلیل کاهش کیفیت هوا و غبارآلودگی در ساعات بعدازظهر هشدار زرد صادر شده است، ادامه داد: سرعت وزش باد خطرناک نیست، ولی با توجه به جهت آن، احتمال خیزش گردوخاک و کاهش کیفیت هوا را در ساعاتی برای قم به‌ویژه مناطق شرقی استان وجود دارد.

به گفته قاضی، حوالی ظهر امروز وزش باد در استان قم شدت می‌یابد و حداکثر سرعت آن بین ساعت ۱۶ تا ۱۷ خواهد بود.

وی بیان کرد: به‌واسطه فعالیت سامانه بارشی دمای هوای امروز نسبت به دیروز کاهش نشان می‌دهد؛ حداکثر دمای امروز بعدازظهر به ۲۴ و امشب نیز به ۱۲ درجه سانتی‌گراد بالای صفر خواهد رسید.

تهرانی‌ها آماده باشند: توفان و وزش باد شدید در راه است

به گفته وی، فردا نیز آسمان نیمه ابری است، ولی سرعت وزش باد کاهش می‌یابد.

کارشناس هواشناسی قم خاطرنشان کرد: پنجشنبه تا جمعه شب آسمان صاف و بدون پوشش ابر است و روند افزایش دما از فردا شروع می‌شود و تا شنبه ممکن است دمای شهر قم را تا بالای ۳۰ درجه سانتی‌گراد نیز برساند.

در استان قم ۱۰۹ ایستگاه هواشناسی شامل ۱۲ ایستگاه سینوپتیک خودکار و ۲ ایستگاه جاده‌ای، ۵۲ ایستگاه باران‌سنج خودکار، ۳۵ ایستگاه باران‌سنج سنتی و هشت ایستگاه سطح‌سنج که وضعیت سطح و دبی رودخانه‌ها را اندازه می‌گیرد، فعال است.

شهروندان برای کسب آخرین اطلاعات هواشناسی کشور می‌توانند با سامانه گویای هواگو با شماره تلفن ۱۳۴ تماس بگیرند و یا به تارنمای اداره کل هواشناسی استان قم به نشانی اینترنتی www.ghommet.ir مراجعه کنند.