میانگین حقوق فرهنگیان؛ بالای ۶۰۰ هزار تومان

افکارنیوز:به گزارش واحد مرکزی خبر، در این همایش قبل از سخنرانی رئیس جمهور حمیدرضا حاجی بابایی وزیر آموزش و پرورش با ارائه گزارشی از فعالیت های انجام شده در این وزارتخانه برای انجام اصلاح و تغییرات بنیادین گفت: در این همایش ۱۰۰۰ نفر از مسئولان آموزش و پرورش مناطق مختلف کشور حضور دارند که فعالیت اصلی آنها برنامه ریزی برای تحول بنیادین در زیرساخت های آموزش و پرورش خواهد بود.
وی با اشاره به اینکه هم اکنون ۴۶۰ هزار کلاس درس در قالب ۱۰۰ هزار فضای آموزشی در کشور وجود دارد، تصریح کرد: در دولت دهم قرار است ۲۰ هزار کتابخانه، ۲۰ هزار نمازخانه و ۵۰ هزار مدرسه قرآنی ساخته شود که در این زمینه هم اکنون ساخت ۱۰ هزار مدرسه قرآنی در مرحله اول، آغاز شده است.
وزیر آموزش و پرورش همچنین با اشاره به حذف بی عدالتی در پرداخت حقوق به فرهنگیان گفت: امروز به طور میانگین حقوق فرهنگیان کشور بالای ۶۰۰ هزار تومان است.
حاجی بابایی همچنین افزود: با تجهیز استخرهای شنا در کشور از ابتدای مهرماه امسال ورزش شنا برای دانش آموزان سوم ابتدایی و مقاطع بالاتر اجباری می شود.
وی با اشاره به ضرورت تحول در مقاطع تحصیلی دانش آموزان گفت: از ابتدای مهرماه سال آینده اصلاح مقاطع تحصیلی آغاز می شود.
براساس این گزارش با حضور رئیس جمهور به برگزیدگان ورزش دانش آموزی، تیم والیبال دانش اموزی، قهرمان جهانی۲۰۱۰و تیم هندبال دانش اموزی، نائب قهرمان جهانی۲۰۱۰ جوایزی اهدا شد.