کوه‌های رنگین، جاذبه‌ی جدید گردشگری چین می‌شوند

به گزارش افکار نیوز به نقل از ايسنا ، دولت چين قصد دارد با معرفي جهاني كوههاي رنگين در استان گانسو، اين منطقهي زيبا را به جاذبهي جديد گردشگري اين كشور تبديل كند.

به گزارش برناما، این کوه‌ها که در نگاه اول به نقاشی شباهت دارند، به دلیل تشکیل شدن از لایه‌های مختلف و وجود انواع مختلف سنگ در بدنه کوه‌ها، به کوه‌های رنگین شهرت یافته و روزانه میزبان هزاران گردشگر داخلی هستند. این در حالیست که این جاذبه گردشگری منحصر به فرد چین تاکنون برای گردشگران خارجی این کشور ناشناخته مانده است.

سازمان جهانی جهانگردی در گزارشی از رشد چشمگیر صنعت گردشگری چین در سال ۲۰۱۱ اعلام کرد که این کشور با بیشترین میزان رشد در کسب درآمد از محل صنعت گردشگری در صدر فهرست کشورهای آسیایی میزبان گردشگران قرار دارد.

در اين شرايط كارشناسان با توجه به عملكرد موفق دولت چين در طول دو هفته برگزاري مسابقات آسيايي در شهر گوآنگژو با جذب نزديك به نيم ميليون گردشگر و جذب بيش از يك ميليون گردشگر در زمان برگزاري المپيك پكن در سال ۲۰۰۸، پيشبيني ميكنند كه دولت اين كشور به هدف خود در جذب ۱۰۰ ميليون گردشگر در سال ۲۰۲۰ و تبديل شدن به مقصد نخست گردشگري جهان دست يابد.